Bára.kára ekolog

by - 6:00

Původně měl tento článek vypadat úplně jinak, ale nakonec jsem se rozhodla ho pojmout jako zamyšlení se nad tím, jak využíváme přírodní zdroje a jak můžeme ovlivnit budoucnost naší planety. Nebojte, nebudu přehnaně agitovat, ať jste ve všech směrech zelení, ale v rámci čtenářské výzvy pro tento rok čtu knížku Anna (Jaký bude rok 2082), kterou jsem zařadila jako knížku odehrávající se v budoucnosti... 


...Kniha má dvě dějové linie, jednu v roce 2012, což je v tuto chvíli pro nás již budoucnost a druhá linie se odehrává o sedmdesát let poté. Hlavní hrdinky obou časových pásem popisují stav planety Země. V daleké budoucnosti obývá naši Zemi asi miliarda lidí a většinu zvířat znají lidé už jen z obrázků. Upřímně mě z popisků stavu naší planety v budoucnosti mrazí, pásmo pouští sahá až do Evropy a olizuje severské země.

Tato knížka a to, jak vidím, že lidé špatně třídí odpad apod. mě přivedlo k myšlence, zda já nedělám nějaké velké chyby. K tomuto zamyšlení mě inspirovala i Markét Vaňourková, která se snaží využívat ekologické prací a čisticí prostředky doma, ekologické pytlíčky na pečivo a zeleninu, na pití si koupila skleněnou láhev Equa a nyní se zaměřuje i na přírodní kosmetiku a hlavně cruelty free (=netestovaná na zvířatech).


Berte to tak, že jsem se inspirovala a ne, že se opičím. Faktem ale je, že mi to trhá srdce, když vidím, jak lidi v práci špatně třídí odpad. Já sama se snažím maximálně třídit, co se dá. A to doma i v práci, jsem na to už naučená, ale nejsem až tak extrémní, že bych si nosila odpad domu z ulice, kde bych jej mohla lépe vytřídit. Využívám hromadnou dopravu nebo chodím pěšky, abych zbytečně nevyužívala auto. A snažím se využívat domácí produkty a výrobky, možná se divíte, proč to tu zmiňuju, ale když jsou českého původu, nemusí letět přes půl světa, což opět znečišťuje ovzduší. Tašky, které dostanu v krámech, znovu využívám a na nákup chodím s vlastními nákupními taškami.

Je ale ještě něco, co bych mohla vylepšit?

V první řadě bych si chtěla taktéž koupit ekologickou láhev. Našla jsem jich spousty, nabídka je široká, můžete vybírat mezi plastovými, skleněnými či nerezovými, ale nejvíc mě asi zaujala cestovní láhev Drink It, která kromě toho, že z odlehčeného skla a má praktický obal, tak je ještě vyrobena v Čechách. Nejprve se mi její obsah zdál malý, ale faktem je, že do kabelky půl litru úplně stačí. Dále si plánuji pořídit i sáčky na nákup zeleniny a ovoce, abych nemusela pokaždé brát igelitové pytlíky, protože je jich všude plno. Nevím ale zatím, zda si koupím sáčky ze síťoviny nebo z látky, to musím ještě prozkoumat. Co se týče kosmetiky, tak zde mě průzkum čeká až v první polovině příštího roku, tou dobou bych už měla mít konečně samostatnou domácnost. Rozhodně budu pokračovat v třídění odpadů a budu se snažit být důslednější.


Jak jste na tom s ekologií a šetrností vůči životnímu prostředí Vy? Napište mi do komentářů, zda jsem něco opomněla a měla bych se na to zaměřit.

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!