Má zkušenost s InBody

by - 6:00

Od začátku mého snažení se měřím klasickým krejčovským metrem. Párkrát jsem vylezla i na váhu, ale váha se za čtyři měsíce snažení prakticky nehnula. Se začátkem jara mě navíc začaly trápit otoky nohou, a tak jsem se rozhodla zkusit InBody analýzu, abych se o svém těle dozvěděla ještě víc a dneska se s Vámi podělím o mé zkušenosti.


Když si zadáte InBody analýzu do internetového vyhledávače, vyjede Vám spousta odkazů a blbej aby se v tom vyznal. Bohužel stejné to bylo i s místy, kde se dá nechat změřit, a to jsem si zadala Prahu. Naštěstí jsem si všimla, že jeden můj kamarád dal "like" jedné stránce na facebooku, která je věnována zdravému životnímu stylu Zdraví s Martinou. Slečna se mi líbila, tak jsem se rozhodla věnovat jí svou důvěru a zkusit jí.


Vybrala jsem si variantu kompletní analýzy, která zahrnuje základní rozbor plus k tomu detaily, což jsem chtěla právě kvůli vodě. Domluva termínu byla naprosto v pořádku a komunikace se slečnou byla bez problémů. Domluvily jsme se na pondělí na půl osmou, což bylo fajn, protože se před měřením nemá jíst, pít a ani cvičit. Vydržet do osmi hodin bez vody bylo pro mě těžké, ale určitě by to bylo přes den obtížnější.

Samotné měření trvá chviličku, na přístroji InBody jsem stála sotva minutu ve spodním prádle, a pak už jsem jen čekala, než stroj mé výsledky schroustá. Co Vám budu povídat, byla jsem nervózní, co z toho vyleze a hlavně mé zkušenosti s odborníky z lékařské sféry nejsou nejlepší, ale o tom jindy. Dneska jde o mé výsledky, a ty jsou následující. 


Nečekejte, že Vám tu napíšu přesnou váhu, sama se za ní stydím a kromě slečny Martiny a mého přítele ji nikdo neví. Tedy alespoň ne přesně. Co se týče základních informací, je jasné, že mám nadváhu, kterou způsobuje vyšší procento tuků na mém těle. To se dalo čekat a analýza mi měla v podstatě jen říct, kolik toho nadbytečného tuku na svém těle nosím. No, je ho dost a mám před sebou ještě dlouhou cestu.

Další složky, které jsou při InBody analýze zkoumány je množství svalů, vody, vnitřního tuku, buněčné hmoty a celkový zdravotní stav těla, zároveň Vám stroj naměří aktuální bazální metabolismus a jaký byste ho měli mít.

Co se týče tuku, tak kromě toho, že jsem zjistila, že ho mám víc, ne je třeba. Obdržela jsem informaci o tom, že mám hodně viscelárního neboli vnitřního tuku, který obaluje vnitřní orgány a je tudíž špatný. Není vázaný tak úplně na tloušťku, protože i hubený člověk ho může mít hodně. Ovlivňuje ho životní styl, strava, pohyb ale i psychická pohoda, což věřím, že u mě dělá hodně.


Hodně mě zajímala voda v mém těle. K mému překvapení jí v mém těle není nijak extrémně hodně. Procento vody v těle mám vyšší, ale ne tolik aby mi to způsobovalo takovou neplechu, která mě trápí. V tomto ohledu mě ještě čeká sono ledvin, a pak uvidíme, co s tím s paní doktorkou vymyslíme. 

Jeden údaj, který mě osobně udělal radost, bylo procento svalů v těle. I zde je mé procento vyšší oproti normálu, ale to nevadí, protože přeci čtyři měsíce nemakám na to, abych zjistila, že nemám svaly, že jo? Pak je na základě tohoto údaje patrné, že má váha se nehnula proto, že jsem za tu dobu získala nějaký ten sval. Aspoň něco.

Abych nebyla jen negativní, tak výsledky udávající procento buněčné hmoty a celkový zdravotní stav těla mi vyšly také dobře. Žádné problémy by v tomto směru mít mé tělo nemělo, za což jsem samozřejmě ráda, protože čas od času člověk o svém zdraví přemýšlí, sleduje, co ho (ne)bolí a pochybuje, zda všechno funguje tak, jak má. Takže funguje!


No, a na závěr ten metabolismus. Co Vám budu mazat med kolem pusy, můj bazální metabolismus je jak ta želva na obrázku. Chjo, je to šílený. Cvičím poměrně často, nejím nijak šíleně a přesto můj metabolismus soupeří v pomalosti s lenochodem. Co ovšem také ovlivňuje metabolismus je psychika a psychická pohoda. 

Sečteno podtrženo, myslím, že momentálně se musím naučit pořádně odpočivat a být v psychické pohodě. Když se nad tím tak zamyslím, tak moje nervy jsou hodně v tenzi. Mám tendence si na sebe toho nabalovat hodně, o věcech hodně přemýšlet, a pak trošičku nestíhám. Slabě rečeno. Vím, že mám před sebou těžký oříšek, zvlášť když si chci zachovat frekvenci cvičení a životní tempo, při kterém mám spoustu aktivit a volný víkend v nedohlednu.

Jsem ráda, že jsem na měření šla. Můj strach ze slečny byl prolomen. A rozhodně se za tři měsíce na měření chystám znovu. Chci vidět, kam mé tělo směřuje a zda mé usilí má ten správný směr. O tom všem Vás budu informovat, nebojte.

A to je všechno! Co Vy na to? Jsem zvědavá na Vaše názory a třeba i to, zda máte s InBody zkušenosti a jaké?

You May Also Like

1 komentářů

  1. pamätám si, že takúto analýzu nám ponúkali ešte keď som bola na základnej škole :) určite je super mať o týchto veciach prehľad ;)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!