sacharidové vlnobití - 1.týden

Článek o mém momentálním "fit programu" Vás velmi zaujal a žádali jste si mé poznatky, a proto přicházím dnes s pár body po absolvování prvního týdne. Pokud se Vám to zdá krátká doba, nebojte, já nebudu dělat závěry, ale myslím, že je fajn si říct, co nástup sacharidových vln znamená pro člověka, který nikdy předtím nedržel protein v ruce a kategoricky odmítal vážení jídla. Tak jdeme na to!

zdroj
Když jsem začala o sacharidových vlnách přemýšlet, nelíbila se mi tam jedna věc - protein. Chápu, proč je to dobré, ale tak nějak to šlo proti mému přesvědčení a měla jsem tento doplněk přiřazený spíše ke kulturistům. Vzhledem k plánům jsem si ale řekla, že to zkusím, že mu dám šanci a že uvidím. Koupila jsem si výzvu a začala přemýšlet o tom, co a jak bude. Jak zvládnu jídelníček. 


Šest jídel denně
Během normálního dne mám obvykle čtyři až pět jídel podle toho, zda mám odpoledne hlad. To znamená, snídaně - svačina - oběd - (svačina) - večeře. Při detoxu s Mačingovou to byla jen tři jídla za den, ale můj jídelníček při sacharidových vlnách obsahuje šest chodů za den. Nemožné! Říkala jsem si. To se nedá. Ano, dojmy z prvního týdne byly takové, že pořád jím. O dvou obědech nemluvě. Každopádně, jím cca po třech hodinách a peru se s tím, jak umím, v tom dobré slova smyslu, nebojte. Trochu si připadám jako když kočka tahá koťata, nosím mega tašku a v ní krabičky se všemi těmi chody. Je to legrační. Co je super a o co oceňuji a asi mi i hodně sedí je nedělní volný den. Celý týden se držíte a v neděli si můžete dát cokoli. Je to paráda, protože máte pocit volnosti, ale když jste celý týden jedli zdravě, na spoustu "prasáren" ani nemáte chuť.

Protein
Tak to je kapitola sama o sobě! Mám pro Vás jednu vtipnou historku z jeho nákupu. Samozřejmě, na webu, kde jsem si jídelníček objednala nabízí i jimi osvědčené potravinové doplňky, ale já jsem se rozhodla v krátkém časovém úseku, a tak jsem si šla pro protein do kamenného obchodu Vitaland s tím, že si určitě nechám poradit. Musím pochválit slečnu prodavačku, byla milá, odpustila si kecy typu "Vy si myslíte, že sacharidovými vlnami zhubnete na kost?" nebo "co jako děláte v našem obchodě?!". Ano, čekala jsem minimálně opovržlivé pohledy, ale nic takového se nekonalo! Slečna mi pomohla vybrat protein, ale pak přišlo dilema, jakou zvolit příchuť? Na výběr byly dvě - jablko se skořicí a meloun s jogurtem! Co byste si vybrali Vy? Já mám ráda jablka se skořicí, ale v reálné podobě, ne jako aroma, takže jsem sáhla po melounu. Dneska už vím, že to nebyla šťastná volba, ale držím se a poctivě protein piju. V jídelníčku je dvakrát za den, pokaždé jedna odměrka - k snídani a po cvičení.

Cvičení
Jak jsem nastínila v předchozím článku, spolu s jídelníčkem jsem zařadila intenzivní pohyb - pondělí, úterý, pátek a sobota Jillien a její 30days shred, ve čtvrtek Dance Fitness a ve středu a v neděli pauzu. Musím přiznat, že mi to takto vyhovuje, svaly zvládnou regenerovat a já nechodím jako kačer. Je to sranda, před víc jak rokem se mi Jill zdála v pohodě, na podzim a začátkem letošního roku jsem ji cvičila sem tam, ale takhle za sebou mi dává zabrat. Po té necelé půlhodince jsem čím dál tím víc upocená a leje ze mě jak při letní bouřce, ale to mě žene dál spolu s endorfiny, které bych doporučila každému na jarní depku.

Změna
I když to není doporučené, tak jsem se po prvním týdnu, kdy se pouze najíždí na zdravý jídelníček a sacharidy jsou v jednotlivých dnech ve stejné hladině, zvážila a změřila. Docela jsem byla mile překvapená, protože jsem takový nástup nečekala a o to víc jsem zvědavá na další vážení a měření, i když jsem připravená na to, že výsledek nemusí být až tak pozitivní, to je ale v průběhu, prý, normální, takže to budu brát s nadhledem, ale těším se, ne že ne! Takže jsem po prvním týdnu o 1,5 kg lehčí a na mnoha místech tenčí o několik centimetrů. Přesná čísla Vám dám až na konci. 

Tak to by bylo z prvního týdne asi všechno. Snažím se, makám a vím, že to dělám pro sebe. Motivuji se a snažím se myslet pozitivně. Těším se na výsledky a na to, jak na sebe budu moct být hrdá! 

Co tomu říkáte? Jaké jsou Vaše dojmy? Máte zkušenosti s proteinem nebo jinými doplňky stravy?

1 komentář:

  1. Jééé, vlny jsem jela taky. U toho proteinu pomáhá, když si ho člověk udělá alespoň o půl hoďky dřív a dá do ledničky, ten prášek se víc rozpustí, a jak je to studený tak to nemá tak moc blbou chuť.
    Kdyby sis chtěla počíst, tak článek jsem o vlnách psala tady: http://moje-male-radosti.blogspot.cz/2015/03/jak-zhubnout-skoro-se-nezblaznit.html

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!