Itálie na talíři

by - 22:08

Od určité doby preferuji dárky v podobě zážitků. Ráda se jich pak účastním a užívám si tu oslaveneckou atmosféru. Nejinak tomu bylo teď o víkendu, kdy jsem všechny mé nejbližší vzala na takové rodinné odpoledne-večer. Všichni tři měli během podzimu svátek, a tak jsem vymyslela, že půjdeme společně do divadla, ale naplánovala jsem ještě restauraci. Lístky jsem koupila již na začátku října, byli jsme na Cavemanovi, ale jak se to blížilo, cítila jsem stres z toho, že nevím, kam se půjdeme najíst...

káva mi velmi chutnala, jen jsem si svou nešikovností vylila téměř veškeré ohřáté mléko do ní, fňuk

Šli jsme do Divadla U Hasičů, které se nachází nedaleko od náměstí Miru v Praze. Měla jsem představu rodinného odpoledne naplněného procházkou, večeří a zakončené v divadle. Nevěděla jsem ale, kam vezmu svou rodinu na dobré jídlo. Dostala jsem tip na italskou restauraci Grosseto, která má po Praze několik poboček a jedna z nich je právě na Vinohradech. Zhlédla jsem jídelní lístek a zavolala tam. Už jen rezervace stolu byla velmi příjemná, a tak jsem se nemohla dočkat, až Grosseto ochutnám!

bruschetta s lososem a salátkem z celeru, petržele a mrkve byla výborná
Vyrazili jsme tedy v sobotu odpoledne rodinně do Prahy. Zaparkovali jsme na Andělu a vydali se procházkovým tempem směr Vinohrady. Musím Vám jen říct, že kromě mě neznal nikdo plán, všechno bylo překvapení. Počasí nám naštěstí přálo, a tak nebyla ani šílená zima a ani nepršelo. Povídali jsme si o věcech ve výlohách, které jsme míjeli a obecně o Praze jako městě.

klasická bruschetta s rajčaty a bazalkou byla naprosto bezkonkurenční
Až jsme došli až na náměstí Míru, kam jsme ale dorazili moc brzo, zachránily mě vánoční trhy, které tam už byly otevřené, a tak jsme se prošli kolem stánků. Okusili předvánoční atmosféru a vydali se dál. A tu najednou stojíme naproti Grossetu, které je na rohu náměstí Míru a Francouzské ulice a moje máma říká: "Jé, hele, Grosseto, tam bych šla." Podotýkám, neměla nejmenší tušení, že tam máme namířeno, o to větší radost jsem měla, že oni mají radost.

Saporito - rizoto s hráškem, panenkou, rozmarýnem a parmazánem, bylo vynikající
Byli jsme usazeni velmi příjemným pánem, později se z něj vyklubal provozní. Číšníci se o nás starali se zájmem. Ničeho jsme neměli málo a já jsem získala pocit, že sice sedím v dražším podniku, ale rozhodně ty peníze za to stojí, že je to realita, ne, jen předstírané hogo fogo.

čerstvé tagliatelle s lososem, brokolicí a pistáciemi, naštěstí, kopr byl JEN ozdoba, uff, mohla jsem ochutnat
Dali jsme si tři chody, ve čtyřech tři předkrmy, každý vlastní hlavní chod a dva dezerty. Jediný předkrm, který na fotkách chybí je chobotnicový salátek, který byl z brambor a chobotnic, nicméně, byl lehký a velmi chutný. Všechny tři předkrmy skvěle nabudily naše chuťové pohárky a my se těšili na hlavní chod.

spaghetti alla milanese - klasika, která ale nezklame
Ani všechny hlavní chody nemám vyfocené, pizza s lososem, čerstvým špenátem a crème fraiche byla fuč, než jsem ji stihla vyfotit. Nicméně, ta byla asi nejslabším článkem naší večeře, protože na ní byl uzený losos, myslím, že čerstvý by lépe pizzu doplnil, takhle byla relativně ostrá. Další hlavní jídla byla ale na jedničku, ať už oboje těstoviny nebo moje rizoto, na které se tam určitě vrátím.

orestovaná jablka
Po hlavním chodu jsme si dali významnou pauzu, abychom si udělali místo na dezert, protože ty byly velmi lákavé. Nakonec jsme podlehli nabídce orestovaných jablek a zmrzlině v oříškové krustě na čokoládě. Orestovaná jablka byla vynikající, já jsem je přejmenovala na bezlepkový štrůdl, protože ten mi evokovala. Zato ta zmrzlina, to bylo nebe v hubě a s mamkou jsme se domluvily, že to někdy musíme udělat doma. 

vanilková zmrzlina v oříškové krustě na čokoládě
Mé požadavky na rodinnou večeři byly jasné, musí to být něco kvalitního, chutného, ale aby večeře pro čtyři nestála deset tisíc. A to se mi nakonec povedlo a rozhodně jsme tam nebyli naposled!

Co Vy říkáte na tato jídla? Doporučíte mi nějakou restauraci, kam rozhodně zajít?

PS: Divadlo bylo skvělé!
PS":Fotky jsou pod umělým světlem, protože venku už byla tma jako v ranci.

You May Also Like

2 komentářů

  1. Také mám ráda takové dny, kdy něco podnikneme jako rodina :-) Z této pizzerie a konkrétně i této pobočky jsem měla zrovna v neděli pizzu.. (dobře, možná jsem si "uloupla" z třech různých :-)) a byla vážně moc dobrá! :-) Někdy se evidentně zastavím posedět, protože ta oříšková krusta vypadá vážně božsky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám takové akce také jednou za čas moc ráda ;)

      Vymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!