jarní detox podle mačingové: závěrečné shrnutí

Je to jen něco málo přes měsíc, co jsem začala s očistnou kůrou podle Antonie Mačingové. Je to měsíc a kousek, co jsem Vám psala, co mě k tomu vedlo (tady) a on už je konec! Uteklo to neuvěřitelně rychle, až tomu nemůžu uvěřit. Poslední týden jarního detoxu byl hektický, ale výsledky stojí za to. Jste zvědaví? Tak jdeme na to!

Do posledního týdne jsem vstupovala plná elánu a těšení se na výsledky. Co se týče jídla, kromě jednoho pokrmu, mě nečekalo nic nového. Jen jsem si říkala, jak to rychle uteklo a že kromě detoxu jsem ze svých cílů moc nestihla, chudák diplomka. Na druhou stranu jsem si dvacet osm dní užívala, že jsem měla předem psaný jídelníček. Jaký byl?



Čtvrtý týden
1. den - K snídani mě čekaly pohankové vločky, které jsem si tentokrát připravila bez sojového mléka. Proč? Něco z něj cítím a prostě mi to nechutná. Zamíchala jsem si je s nastrouhaným jablkem a pokrájenými ořechy a na snídani si pochutnala. K obědu jsem měla těstoviny s listovým špenátem, viz úvodní fotka, a bylo to výtečné! Na večeři jsem se pak vyloženě těšila, protože mě čekalo kuře s celerem, recept tady.


2. den - Právě v tento den mě čekala novinka tohoto týdne. Po snídani, která už je takovou klasikou (mrkev, jablko a ořechy), jsem si dala obídek v podobě brokolice se sýrem. Nejvíc jsem byla ale zvědavá na večeři, ke které mě čekalo smažené kuřecí maso obalené v ořeších se salátem z červené řepy. Příprava není nikterak složitá a výsledek stojí za to! Musím říct, že to nechutnalo o moc jinak než klasický trojobal. Jedná se tedy o další pokrm, o který Mačingová obohatila můj kuchařský repertoár.

3. den - Třetí den byl kritický. Čekala mě zkouška ve škole a protože jsem to asi přehnala se studiem předcházející den, probudila jsem se s brutální bolestí hlavy. V první chvíli jsem si myslela, že ani do školy nepůjdu. Jakoby mi na čele tancovali sloni. Vařené jáhly k snídani jsem tedy zavrhla, neměla jsem je připravené a nebyla jsem schopná vaření. Nakonec mi snídani připravila moje milá Kristý, měla jsem jablko a grepový fresh. K obědu byla dle rozpisu treska, ale tu jsem na nákupu nesehnala, a tak jsem si dala k řepovému salátu zbytek řízečku z předešlého dne a celerové karbanátky z prvního dne. Večer jsem si pochutnala na zeleninové polévce, která chutnala i mým spolujedlíkům, kteří nebyli na detoxu.


4. den - Čtvrtý den byl takovou klasikou. K snídani mě nepřekvapila mrkev s jablkem a ořechy. K obědu jsem měla těstoviny se špenátem, kterých jsem si ale udělala příliš, a tak jsem nebyla schopná je všechny sníst. A večer mě před improvizačním divadlem, ano, vyšla jsem si za kulturou, čekal salát z červené řepy a orestované kuřecí maso. Tento pokrm byste u Mačingové hledali marně. Měl být tuňák, ale já jsem si na obalování rozmrazila příliš mnoho masa a potřebovala jsem ho zpracovat. Vycházky ven, kde ostatní popíjeli víno nebo pivo, mi během detoxu nevadily. Neměla jsem na alkohol chuť, a tak mě to nijak nelákalo a já se dokážu dobře bavit i se sklenicí vody či šálkem čaje v ruce.

5. den - Pátý den byl asi nejvíc hektický z celého týdne. U snídaně jsem se loučila s kamarádkou, co odlétá na Maltu, a tak jsme si zašly do kavárny Kafec v Brně. V rozpisu byly ořechy s jogurtem, tak jsem je nahradila ořechovým musli s jogurtem. Po snídani jsme se vydaly na nákupy, při kterých jsem svačinu i oběd suplovala mandlemi, proč? Neměla jsem hlad. Vůbec! Možná se to zdá divná, ale bylo to tak a rozhodně jsem nevynechala jídlo schválně. Nejsem postavená na hlavu, abych nejedla. O tom moc dobře vím, že je to cesta do pekel! Večer mě čekala sladká večeře, což úplně není můj styl, ale zvládla jsem to. Měly být jáhly, a tak jsem si je upravila v jáhlovou kaši se strouhaným jablkem.


6. den - Čekala mě daleká cesta napříč republikou. Cílovou stanicí byl \Harrachov, což je z Brna docela štreka! Krom toho mi nezbývalo než poobědvat v autobuse za polních podmínek a připravit si i jídlo na večeři a následující den. Ke snídani jsem měla grepový fresh s žitnou bulkou pomazanou medem a posypanou sekanými vlašskými ořechy. Je to vydatná snídaně, pokud Vás čeká náročnější program. K obědu měl být boršč, který se ale v autobuse těžko ohřívá, a tak jsem volila cestovatelsky příhodnější jídlo - salát z červené řepy. Večer jsem si pochutnala na celerových hranolkách s treskou. Kolem mě ostatní jedli topinky se sloním žrádlem a také tvarůžkovou pomazánkou. Na jejich ochutnání jsem si ale počkala.

7. den - Poslední den, wau, nemohla jsem tomu uvěřit. Snídala jsem jáhly. Tentokrát jsem si do nich nasypala trochu kokosu a nakrájela si do nich jablko. Všichni koukali, čím se to cpu, zatímco si pochutnávali na křupavých rohlíčcích a kávě. Odolala jsem a nepovolila. Dočkala jsem se obdivu, ale já věděla, proč to dělám. K obědu jsem měla v plánu salát z červené řepy, ale vymrzla jsem na prohlídce zámku, a tak jsem na společném obědě volila zeleninovou polévku, bramboračku. Byla horká a dostala mě z fialových odstínů. Večeře nás čekala venku a tu už jsem si povolila klasickou jako odměnu. Teď zpětně jsem za ni ráda, protože jsme pak šli tančit na diskotéku a popíjeli jsme a kdybych neměla dobrý základ, bylo by mi v neděli hodně ouzko. Vychutnala jsem si tedy jednu topinku s tatarákem a salátek s kozím sýrem.


A k čemu to všechno vedlo? Jsou to jednoduché počty. Za 28 dní jsem se na pásku posunula o tři dírky. Přestala mě nadýmat vařená a dušená zelenina a moje sebevědomí získalo na síle. Vždyť jsem to zvládla a úplně sama. Detaily v číslech:

Prsa - 4 cm
Pod prsy -2 cm
Pas -  3 cm
Pupík - 6,5 cm
Podbřišek - 7,5 cm
Boky - 8,5 cm
Zápěstí - 1 cm
Paže - 2 cm
Stehna - 5,5 cm
Lýtko - 1,7 cm

Myslím, že čísla mluví za vše. Jenže co dál? Mačingová píše o dělené stravě, kdy rozděluje potraviny do tří barev, červenou, žlutou a zelenou. Vzájemně se nesmí míchat bílkoviny a sacharidy. Já jsem ale odpůrce takových extrémů. Dokonce pak v následujícím kroku Mačingová radí stravu dle krevních skupin. No, to už jde úplně mimo mě. A čeho se tedy držím? Ve zkratce. K snídani: ovesná kaše s ovocem, musli s jogurtem či celozrnné pečivo se sýrem. Ke svačině: ovoce a jogurt, ovoce s mandlemi. K obědu: Plnohodnotné jídlo, ve které se objeví maso, zelenina i příloha. K odpolední svačině: zelenina s lučinou, tvarohem či kefír. K večeři: maso, vajíčko nebo sýr se zeleninou. Samozřejmě jsem to nyní vypsala v hrubých rysech, podrobněji se tomu budu věnovat v následujících článcích o tom, jak pokračuji, jaké mám (ne)úspěchy.

A to je pro dnešek všechno. Myslím, že jako start do nového roku a na cesto k nové postavě je dobré, co říkáte? Máte nějakou otázku? Ptejte se!

15 komentářů:

  1. Barulí, máš můj veliký obdiv!...takovýhle čin si zaslouží úctu...není těžké plánovat a snít o hubnutí, detoxikaci a následné vymýšlení důvodů proč to nejde....ale rozhodnout se pro změnu a a opravdu tu změnu učinit..k tomu za podmínek dokončování VŠ!!!....nemám slov!:-).....jsi báječná a já jsem na tebe moc hrdá!....největším darem ti asi jsou výsledky, které jsou fantastické....!.....a teď jedna bububu....OPOVAŽ SE TO ZAHODIT!!!!:-D..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosím bububu častěji ;) Děkuju :-*

      Vymazat
  2. Šikula, máš můj obdiv. Ono to není nic jednoduchého se takhle detoxikovat. Já bych na to tu vůli neměla, palec nahoru a jen tak dál ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, je to právě o tom,, že mi v hlavě něco přeskočilo a šlo to :) Snad to půjde i dál :)

      Vymazat
  3. Já zrovna nedávno viděla v nějakém pořadu diskuzi o různých způsobech stravování, mluvil tak primář hematologie, teď si nejsem jistá z jaké pražské nemocnice byl, a ten říkal, že stravování podle krevních skupin nemá žádné vědecké opodstatnění :) Naopak vyzdvihl vegetariánství, že rozumná forma (tedy ne třeba veganství) je asi nejzdravější stravování, čímž mě potěšil:) Ale říkal, že pokud se člověk masa vzdát nechce, tak že stačí ho omezit, třeba si dát 3 bezmasé dny v týdnu, to mi přijde rozumné:) Jinak gratuluju že si vydržela, výsledky jsou super:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář. Já jsem podobný rozhovor neslyšela, ale nejsem zastáncem extrémů, takže dělená strava či jídlo dle krevních skupin u mě nepřichází v úvahu ;)

      Vymazat
  4. Ty výsledky vážně stojí za to! Já bych do toho nešla, velikánskou spoustu potravin z tohoto jídelníčku vážně nejím (celer, řepa, ani brokolice), ale třeba ty snídaně (jáhly, celozrnné pečivo s medem a ořechy) bych si někdy ráda udělala. Zatím ráda snídám ovocné freshe a smoothie nebo ovesnou kaši s ovocem, taky se teď na jaro snažím jídelníček trochu poupravit. A hlavně začínáme s Tomem běhat, tak snad to taky půjde vidět. Hlavně bych chtěla zhubnout stehna a trochu zadek a břicho :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hodně lidí říká, že ty potraviny nejí, ale všechna jídla jsou nějakým způsobem ochucená, takže to není vůbec špatný, i když ještě tak rok zpátky jsem si říkala, že to nemůžu dát. Běhání je určitě fajn, tak ať Vám to jde ;)

      Vymazat
  5. Madam, já padám! A tleskám :)) Paráda Baruš, ty výsledky jsou skvělé a myslím, že jsi se výborně nastartovala jíst a fungovat jinak, což je teprve k nezaplacení ;) Budu držet palce, ať to pokračuje stejným směrem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kami, děkuji moc! Na začátku jsem to brala jako odrazový můstek. To se podařilo, slýchám samé pochvaly, které mě ale trochu svazují. Bojím se, že zklamu. Na druhou stranu mě ženou dál, abych všem dokázala, že tohle není konec ale naopak začátek! :)

      Vymazat
  6. Gratuluji jsi báječná, ale to už zaznělo i na IG, moje snaha ztroskotala před začátkem jsem na atb a pak Serie vyšetření takže asi květen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Přeji brzké uzdravení ;) A detox neuteče, zdraví je přednější :)

      Vymazat
  7. Díky za inspiraci, určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  8. K detoxaci je dobrá také spirulina, která na sebe váže toxiny a těžké kovy. Ne každému chutná v jídle, ale je velmi dobrá rozmixovaná s ovocem, např. s banánem.

    OdpovědětVymazat
  9. Doporučuji detoxikaci pomocí smoothie. Po této očistě se cítím méně unavená, lépe spím a mám menší problémy s alergií :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!