boubelení: už jen týden

Od začátku března, kdy jsem začala jarní očistu držet, tady na blogu moc článků nepřibylo. Důvodem je rozpracovaná diplomka, u které mi pomalu začíná hořet koudel u zadku a také vytíženost v plánování jídel a naprostá neschopnost vymýšlet další články. A než Vám tu psát blbosti, to se raději na pár dní odmlčím. Vzhledem k tomu, že už je 22. března, mám za sebou tři týdny detoxu a dnešní článek bude právě o tom!

sobotní sváča
Třetí týden mi utekl jako voda, hodně se toho dělo a dokonce mi přibyly i nové potraviny v jídelníčku, a tak jsem je očekávala se zatajeným dechem, zda mi budou chutnat, zda to dám a tak. A co jsem tedy jedla?


1. den - Na snídani jsem se těšila jako malá, na programu bylo pečivo, po dvou týdnech, s medem a ořechy. K pití pak vymačkaná šťáva z jednoho grepu. Navzdory tomu, že nejsem milovníkem medu, tahle kombinace mi moc chutnala. V rozpisu jsou psané dva sojové rohlíky, já měla koupené jediné žitné bulky, co jsem v Kauflandu našla, a zvládla jsem sníst jednu. Když jsem si ji rozpůlila, namazala medem a posypala ořechy, měla jsem co dělat, abych to dojedla, takže dopolední svačinu jsem vynechala. K obědu mě čekalo kuře s celerem aneb karbanátky se salátem. Jak jsem psala v minulém příspěvku, tady, tak to je recept, který určitě zůstane v mé kuchařce i nadále. A k večeři měla být červená řepy s ořechy a sušenými švestkami, ale zbyl mi boršč, takže jsem zašvindlovala a dala si polévku.


2. den - Tento den začal už rutinní snídaní: mrkev, jablko a ořechy. Už si to jen krájím a tak nějak jím, abych snědla snídani, ale už si na tom, upřímně, moc nepochutnám. K obědu měla být zeleninová polévka, ale stále jsem měla boršč, a tak jsem dala přednost jemu. Oproti předchozím dnům se poprvé v rozpisu objevilo dvouchodové jídlo. Boršč tak následovaly zelené fazolky s vařeným vajíčkem. Odpoledne jsem si dala jogurt s ořechama a na večeři jsem se těšila. Měla jsem mozzarelu s rajčaty a bylo to výborné. Tuhle kombinaci zbožňuji a jím ji docela často, když nevím, co si dát k večeři (samozřejmě ne teď v období detoxu).


3. den - Čekala mě nová potravina - jáhly! Netušila jsem, co mě čeká a byla jsem zvědavá, jak to bude chutnat. Uvařila jsem je dle návodu a oproti rozpisu, kde byly doplněné o ořechy, sušené švestky a med, jsem je doplnila strouhaným jablkem, ořechy a skořicí. Jáhly samotné jsou dost nevýrazné, takže jsem byla ráda za mou inovaci se skořicí. Mačingová předepisuje 100 g spařených jáhel, ale já snědla sotva 50 g. Pak mě čekala škola a domluvily jsme se s holkama na obědě ve škole, a tak jsem si v krabičce nesla zeleninovou polévku a prokládanou cuketu. Obojí mi ohřáli v menze, tentokrát už ale paní nebyla tak nadšená a koukala do té krabičky jak husa do flašky! K odpolední svačině, mezi školou a zkouškou, jsem si dala jogurt s mandlemi a k večeři mě čekala znovu zeleninová polévka. Ta je v podstatě uvařená z kořenové zeleniny a bez jakéhokoli bujónu a je výborná. Recept na ní očekávejte brzy na blogu.


4. den - Čtvrtý den byl náročný, k snídani jsem si dala jogurt ořechy a k obědu jsem měla mít červenou řepu. Nějak jsem se doma zapomněla a balila jsem se narychlo do práce. Do tašky jsem hodila krabičku se salátem z červené řepy, cibule a tuňáka, mandle a řešila, co si dám k večeři. Hodiny letěly, program byl hektický a já obědvala skoro ve čtyři, fuj, ostuda! Salát byl výborný, ale do práce dost nevhodný. Komunikuji s klienty a ta cibule v salátu byla cítit. Nevím, jak moc, ale já ji cítila, takže na to bacha! Ten den slavila kamarádka narozeniny, takže jsme je šly po mé práci oslavit. Já měla požadavek na podnik, museli tam být schopni mi udělat zeleninový salát s kuřecím masem. Proč? Protože v rozpisu byl salát z červené řepy a smažená krůtí prsa obalená v mletých vlašských ořeších. To mě tedy minulo, ale tento recept mě čeká ve čtvrtém týdnu.


5. den - V tento den jsem si opět rozšířila znalosti, co se týče potravin, k snídani byly pohankové vločky zalité sojovým mlékem, strouhané jablko, ořechy a med. Pohankové vločky samy o sobě mi docela chutnají, to se ovšem nedá říct o sojovém mléku. Ne, bohužel, modrý zajíc, mě neuchvátil. Cítím z něj nějakou pachuť, a tak jsem si směs scedila, abych mohla v klidu dosnídat. K obědu mě čekala další novinka, celerové hranolky s treskou na másle. O celerových hranolkách jsem již četla a slyšela, proto jsem se na ně těšila, zda mi budou chutnat. Ano, chutnaly a rozhodně si získaly místo v mém jídelníčku i po detoxu. Na závěr dně mě čekala brokolice dala jsem si ji opět se sýrem, miluji, jak se na té horké zelenině roztéká.


6. den - Vycházelo to na pátek, se spolubydlícíma jsem měli domluvený nájezd na jeden brněnský sekáč. A tak jsem s chutí snědla už tolikrát omílanou snídani, mrkev, jablko a ořechy. K obědu mě čekalo dušené kuřecí stehno s celerovými hranolkami. Tentokrát jsem si koupila koření na americké brambory a musím říct, že s ním byly hranolky bezkonkurenční. I dušené kuřecí stehno bylo moc dobré, a tak se také zařadilo mezi jídla, u kterých zůstanu, až uběhne těch dvacet osm dní. Večeře byla opět zelená, tedy brokolice a tentokrát s tuňákem. Zvláštní kombinace, ale vůbec není špatná, nicméně jsem pak byla večer nafouklá. Za celé ty tři týdny podruhé.


7. den - Poslední den tohoto týdne jsem opět začínala s vařenými jáhly. Měla jsem zbytek ze čtvrtého dne, takže byly studené. Připravila jsem si je stejně, ale ani tentokrát mě nijak neuchvátily. Nemáte nějaký recept, jak je sdělat, mám jich plný pytlík. Ten den jsem seděla nad diplomkou, a tak jsem měla tendence k tomu pořád něco pít a ideálně i jíst. Neměla jsem chutě, ale všechno bych dělala raději, než psaní diplomky. Tak jsem si dopoledne dala grep a k obědu mě opět čekalo kuře s celerovými hranolkami. Tentokrát jsem si k němu dala i kyselou okurku a večeře byla totožná, jen nakládačku nahradila vařená červená řepa. Nicméně, večer jsem měla nějaký střevní problém, prostě mě to jídlo prohnalo.

Spousta z Vás mi píše, že mě obdivujete, že většinu z těch jídel nejíte. Dovolte mi to objasnit. Já jsem nikdy předtím nejedla a nepila sojové výrobky. Červenou řepu jsem milovala v salátu s kozím sýrem nebo v pomazánce s tvarohem. A celer? Ten jsem používala zásadně do bramborové kaše k pečenému lososu (recept zde). Neříkám, že mi chutnají všechna jídla, ale pro něco jsem se rozhodla, měla jsem k tomu svůj důvod (odpověď na otázku proč najdete tady) a proto u toho chci vydržet. U každé cesty člověk narazí na okamžik, kdy má chuť se otočit a jít zpět. Ale tahle krize se dá překonat, člověka posílí a hodně mu dá a vezme, pár centimetrů. Jak dopadlo měření tentokrát?

Prsa -2 cm (4,5 cm celkem)
Pod prsy - (1,5 cm celkem)
Pas -1,5 cm (2,5 cm celkem)
Pupík -1 cm (5 cm celkem)
Podbřišek -3 cm (7,5 cm celkem)
Boky -0,5 cm (4,5 cm celkem)
Paže -0,5 cm (1,5 cm celkem)
Zápěstí -0,2 cm (0,7 cm celkem)
Stehno -2,5 cm (4 cm celkem)
Lýtko - (1,7 cm celkem)

Chtěla jsem ve třetím týdnu začít cvičit, ale než jsem se nadála, tak byl pryč. I ten čtvrtý bude hodně hektický, takže na pravidelnou fyzickou aktivitu se vrhnu až před Velikonocemi, kdy se dostanu do nějakého běžného jídelníčku. Pomalu začínám přemýšlet, jak ho poskládám, co a kdy budu jíst. Musím přiznat, že mi jídlo vlezlo dost na mozek, ale pokud to má takové následky, tak mi to rozhodně nevadí. Jsem už devatenáct dní bez kávy. Na tu sice občas chuť mám, ale není to tak, že bych bez ní nepřežila nebo se klepala po kofeinu. Spíš jsem zvědavá, jak to bude vypadat, až si ji po tak dlouhé době dám. Jiné chutě, na sladké apod, také nijak výrazně nepociťuji. Hlavně nemám pocit, že mi něco chybí, což se mi moc líbí!

Tááák, a to je všechno, co jsem chtěla zmínit. Mě čeká čtvrtý týden a Vás se zeptám, zda máte rádi celerové hranolky a pokud držíte Mačingovou, jaké jsou Vaše dojmy a úspěchy?


7 komentářů:

  1. Tleskám Baruš, musím říct že jsi mě hodně na tenhle detox navnadila! :-) Takže až budu moct, určitě si tvoje články najdu a pustím se do toho. Je super, že se přitom necítí hlad a nejsou ani chutě, člověk asi přijímá hodně živin. Výsledky máš skvělé! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kami, děkuji. Doufám, že ti posléze budou články užitečné ;)

      Vymazat
  2. Souhlasím s Kami Lou... jak čtu tvé příspěvky tady i na fb, tak mám vážně myšlenky, že bych se do toho také pustila :-)) Celerové hranolky jsem ještě nikdy neměla, tak by mě zajímalo, jak se dělaji :-)) Přeji hodně sil do posledního týdne, věřím, že u toho psaní, to musí být trochu boj :-/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, za zkoušku nic nedáš ;) Já také dlouho váhala, ale nelituji toho. Recept na celerové hranolky se objeví ve čtvrtek ;) a boj s diplomkou je teď přerušen učením aneb nenudím se! :-/ :D

      Vymazat
  3. Celerové hranolky miluju! Dělám si je v troubě (remosce), a nejraději s batáty, mňam. Líbí se mi, s jakou vervou jsi se do detoxu pustila. Jen mě napadá taková maličkost. To, že si jídlo ubíráš si myslím není dobré - Mačingová ty váhy má vypočítané. Jelikož jíš jen lehké "dietní" věci, může se stát, že tělu chybí energie. Teď to možná nepoznáš, a budeš pořád hezky hubnout, ale jednoho dne se to může zastavit. Každopádně držím palce, ať to jde i dále, jsi šikula! ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Batáty chci také zkusit, ale až skončím s Mačingovou. Já si jídlo neubírám na objemu. Když ona tam má dvě jídla, třeba ten zmíněný perkelt a brokolici, tak (protože mi perkelt nedělá vůbec dobře od žaludku) jím jen tu brokolici, ale pocitu úplného zasycení, takže sním klidně tu 400g růžicku ;) Nicméně, děkuji za postřeh a za podporu! ;)

      Vymazat
  4. Ještě nedržím, ale už jsem si konečně pořídila její knihu, tak už mi nic nebrání začít. Zvlášť, když to má u tebe tak krásné výsledky.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!