Dinan

by - 6:00

Dinan je městečko s historickým centrem, je krásné a navštívila jsem ho spolu s dalšími dvěma místy při velkém celodenním výletu s Čechy, co se za mnou přijeli podívat. Původně jsem ho chtěla shrnout v jednom příspěvku i s druhým městečkem, ale těch fotek je tolik, že jsem se rozhodla je rozdělit. Tak jdeme na to!



Od rána nám počasí moc nepřálo, bylo pochmourno, ale my se s vidinou moře a mnoho dalšího vydali na výlet. Do Dinanu se přijíždí po vysokém mostě a následně Vás silnice zavede na velké náměstí, kde je parkoviště s docela lidovými cenami. Tam najdete i Informační centrum, kde Vám dají mapu a můžete se vydat do víru města.


Jako první narazíte na takové pseudohistorické uličky, ve kterých se dají zakoupit místní speciality, pohledy nebo výstřelky poslední módy. My tam potkali skupinu v bílém, ženy slavící rozlučku se svobodou jedné z nich. Ta měla na hlavě takovou tu helmu s pítkama. Neodvažuji si tipovat, co pily, protože rámusu teda nadělaly dost.


Zajímavý způsob, jak zaujmout kolemjdoucí, je postavit ke vchodu kolo s kytkou. Nevím, jak na Vás působí, ale já se zastavila alespoň kvůli fotce.


Stejně jako ve zbytku Bretaně, i v Dinanu najdete domy s hrázděným zdivem, zde ponurých barev, a také nesmí chybět tradiční Creperie (čti kreperi), palačinkárna. Chtěla jsem dát klukům ochutnat místní specialitu (foto zde) galette saucisse aneb místní variantu hot dogu. V palačince ogrilovanou bílou klobásu. Bohužel jsme ale na stánek s tímto pokrmem nenarazili.


V centru Dinanu se nachází katedrála, kterou jsme slušně minuli, ale zastavili jsme se v ní cestou k autu. Naše kroky totiž vedly hlavně do staré uličky a starého přístavu.


Cesta tam vedla i kolem původního opevnění. Pravdou je, že nám mapa z IC moc nepomohla, a tak jsme se nechali vést hlavně orientačním smyslem. Nutno zde zdůraznit, že jsme vše našli a dorazili zdárně do cíle.


Vzhledem k mimosezónnímu datu a k počasí jsme často měli tyhle krásy jen sami pro sebe. Ulička byla malebná, plná krásných pohledů. Co se tady v Bretani lidem doopravdy daří jsou květiny a rostliny, které původní kamenné a dřevěné domy krásně oživují.


Jak je na fotce vidět, na závěr prohlídky Dinanu se na nás usmálo i sluníčko. Začalo hřát a my se tak mohli vydat na další cestu. Kam? To se nechte překvapit, uvidíte v následujících příspěvcích. Dinan je malý ale malebný. Rozhodně stojí za vidění a podzim je k tomu vzhledem k množství zeleně naprosto ideální, vše hrálo barvami.

Jak se Vám Dinan líbí? Chodíte na dovolených a výletech podle mapy nebo se řídíte instinktem?

PS: Pokud byste chtěli vidět více fotek, přidejte se k blogu také na facebooku (tady)
PS´:Nezapomeňte, pomalu se nám chýlí poštovní soutěž ke konci, a tak máte posledních pár dní na poslání psaní (více informací tady)

You May Also Like

13 komentářů

  1. Krásné fotky :) Ta poslední se mi líbí nejvíc. No my když někam na dovolené šli, tak bez mapy :)
    Blog by Veru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jak jsem psala, počasí se umoudřilo až s pokročilou hodinou :-)

      Vymazat
  2. Přesně to kolo mám vyfocené taky! A poslední fotka je vážně nádherná :)
    Souhlas, že je malý, ale malebný, líbilo se mi tam.

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá překrásně, docela mi chybí francouzská městečka, bagety a croissanty a sýry. Ajajaj, jak má člověk cestovat někam jinam, když by se rád vracel na to samé místo? :D Hihihi. Zuzu

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím do Rennes, na které mám jen ty nejlepší vzpomínky (také jsem studovala MFTAP). Zrovna v Dinanu semi líbilo skoro nejvíc, ze všech okolních měst. Bretagne mám celkově moc ráda. Užij si to maximálně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doopravdy? To je náhoda! :-) Užívám si to na maximum, Bretagne je krásná a ty podzimní dny jsou kouzelné ;-)

      Vymazat
    2. Nekecam ;) Na oboru je nas sice malo, ale svet je malej!

      Vymazat
  5. Ta architektura mě dostává. Zařazuji na seznam míst, která chci vidět. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. vyzera to tam uzasne! pripisujem do miest, ktore by som chcela vidiet :)


    Pozyvam na 5 rocnu giveaway o kozmetiku Bioderma, stylove hodinky a poukaz na 50€! Tu: http://www.biancaprincipessa.blogspot.sk/2014/11/mega-naj-naj-giveaway.html

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!