už letíííím

by - 6:00

Vy, kdo sledujete můj blog od pradávna, víte, že jsem strávila jeden rok ve Švýcarsku. Pracovala jsem tam u jedné rodiny jako au-pair, cestovala tam a poznala spoustu zajímavých lidí. Dneska jsou to skoro dva roky a jedu zpět. Tentokrát ne na tak dlouhou dobu, ale na svatbu! Rozhodla jsem se tedy pro Vás, kteří byste se do Švýcarska snad chystali, dát dohromady pár osobních rad.


Autobusem, vlakem nebo letadlem?

To hodně záleží, kam přesně do Švýcarska jedete. Sice to není až tak velká země, takže se všude dá dojet hustou sítí švýcarských vlaků, ale ty jsou hodně drahé, proto pokud chcete ušetřit zvažte destinaci, kam chcete z Čech dojet. Poté si zvolte nejlepší dopravní prostředek a jízdenku si kupte s dostatečným předstihem, abyste ušetřili.
Já jedu do Neuchâtelu, což je město na břehu jezera přímo uprostřed trati mezi Basilejí a Lausane nebo Ženevou, a tak jsem si zvolila již osvědčený let se Swiss Air do Basileje, odkud pojedu vlakem. 

Vlaky ve Švýcarsku

Jedná se o hodně velkou položku, co se týče účtů za dovolenou ve Švýcarsku. Pokud víte, že budete po Švýcarsku hodně cestovat, dá se u Českých drah koupit tzv. Swiss Travel System, což je síťová jízdenka na počet dní, co budete cestovat. Já osobně jedu na pár dní a cestovat tentokrát po Švýcarsku, doufám, moc nebudu, takže jsem tuhle variantu ne volila. Nebo si můžete lístek koupit samozřejmě na místě v automatu. 
Já pojedu pravděpodobně jen cestu z Basileje do Neuchâtelu a zpět, a tak jsem koukala, zda švýcarské dráhy nenabízí nějakou slevu, protože vím, že zpáteční rozhodně ne. Narazila jsem při pátrání na tzv. billets dégrifées, které fungují jako lowcostové letenky. Zakoupíte si je na pevné datum, trasu i čas. Nejdou přerezervovat, stornovat ani vrátit, prostě musíte jet, ale já jsem při jejich koupi ušetřila přes šest set. A za to mi to stojí.

Cestovní doklad

Švýcarsko není v Evropské unii, pokud by někdo nevěděl, ale je členem Schengenského prostoru, a tak Vám k cestování do této neutrální země stačí pouze občanský průkaz. Já sama jsem do Švýcarska na pas ještě necestovala, letos budu mít premiéru, protože jsem si pas po x letech nechala konečně udělat a nechci, aby ležel doma.

Peníze

Vzhledem k tomu, že Švýcarsko není členem osmadvacítky, neplatí se u nich eurem. Měnou je švýcarský frank, jehož kurz se od doby, kdy já tam strávila rok, dost změnil. Dnes jsem jej měnila na 23,- Kč a samotná výměna si vzhledem k zajímavosti vyzkoušela samostatný článek. Máte se nač těšit.

To jsou asi základní informace, které potřebujete, když cestujete do země helvétského kříže. Je to krásná země, kde je třeba dodržovat pravidla. Jezdit s platnými jízdenkami a nedělat neplechu. Poté se Vám odvděčí svými krásami, které za to doopravdy stojí. Pokud by někoho zajímalo, jak jsem se tam ten rok měla, odpověď najdete ve štítku Švýcarsko.

Jak se Vám líbil tento článek? Hodí se Vám takové informace? 

You May Also Like

2 komentářů

  1. Zatiaľ sa do Švajčiarska nechystám, ale určite si to super vysvetlila a ponúkla veľa rád :) Prajem peknú dovolenku! Uži si svadbu :)
    Pozývam ťa na giveaway http://caramaryl.blogspot.sk/2014/08/my-first-giveaway.html

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!