gurmán TAG

Jak jsem se tak dívala na poslední příspěvky, je dneska čas na další poodhalení mého já, tentokrát budete moci nahlédnout do mého jídelníčku. Ti z Vás, kdo sledujete bloggové facebookovské stránky, tak trochu tušíte, co jím, co mám ráda a čím nepohrdnu. Než se ale do toho velkého odhalování pustím, připomenu ještě, že dnes večer se na facebooku (zde) objeví vyhlášení trojkové giveaway.

zdroj

Teď by se hodilo tag nějak uvést. Chtěla jsem pro Vás nějaký připravit a tento mi přišel po celé řadě beauty tagů, které mi v mnoha ohledech přišly nezajímavé (beauty bloggerky prominou, nic proti), a tak padla volba na tento. Pohodlně se posaďte a jdeme na to!

1. Nejoblíbenější polévka
Chmm, tady není moc prostoru na přemýšlení. Já jsem obecně polévkový milovník, nejraději mám ovšem vývary a to konkrétně domácí čínskou polévku, recept najdete zde.

2. Nejoblíbenější hlavní jídlo
Jak byl rozjezd hladký, tak tady se už musím zamyslet. Ne, že bych nevěděla, co mi chutná, ale jednoduše je toho tolik, že nevím, kdo je hlavním favoritem. ha, už ho mám, je to kuře pečené na soli s vařenými bramborami. I v tomto případě mám pro Vás recept, zde.

3. Nejoblíbenější nealkoholický nápoj
Chai chai, co se týče teplé kategorie, ale teď v létě si užívám vodu s citronem a lístky čerstvé máty. (Mimochodem, už jsem viděla i kombinaci máty a salátové okurky, nevíte, jaké to je? Děsně mě to láká!)

zdroj
4. Nejoblíbenější alkoholický nápoj
Nejčastěji piju bílé nebo růžové víno, co se týče koktejlů, když je v nabídce, volím Aperol spritz nebo Mai tai.

5. Nejoblíbenější dezert
Asi jakákoli varianta tvarohu a ovoce, zmrzlinou se také nic nezkazí. Nejsem na těžké krémové dorty, takže určitě něco lehkého, co pošimrá chutě i oko. Dezert, který mě v poslední době naprosto dostal, byly jahody marinové v balzamiku, a jak to tak bývá, i na ně mám pro Vás recept, zde.

6. Nejoblíbenější předkrm
Nejsem milovník vícechodových obědů či večeří, když už to ale musí být, dám si zeleninou s nějakým jogurtovým dippem a jednou jsem měla úžasné krevety na šafránu. Doma mám recept, ale ještě jsem je nezkoušela, přidám jej tedy někdy příště.

7. Nejoblíbenější snídaně
Kdyby to bylo možné, kdybych bydlela v sousedství dvanácti měsíčků, snídala bych každý den borůvky, buď s bílým jogurtem, ovesnou kaší nebo lívancema a zakysanou smetanou. Protože je ale realita jiná, mým favoritem je nedělní snídaně, vajíčko naměkko, zelenina a plátek chleba namazaný máslem.

8. Nejoblíbenější sladkost
Kokosová zmrzlina

9. Nejoblíbenější slanost
Cokoli, kde je kombinace rajčat, mozzarely a bazalky.

10. Nejoblíbenější zmrzlina
Buď otázka osm nebo ještě mátová a ořechová zmrzlina s kousky vlašských ořechů.

zdroj
11. Nejoblíbenější obchod na potraviny
V tomto směru jsem trochu lajdák, obchody s výrobky z farem a od malovýrobců přibývají jako houby po dešti, já však v žádném zatím nebyla. Volím tedy za nejlepší trh a je jedno v jakém městě, ale takový ten v pravém slova smyslu.

12. Nejčastější jídlo
Teď v létě asi meloun, jinak obecně ovesná kaše k snídani.

13. Nejkaloričtější jídlo, kterému nikdy neodolám
Jednoduché jak facka, smažený hermelín, hranolky a tatarka.

14. Nejoblíbenější sýr
Petit basque, ovčí sýr, který ale v Čechách víceméně nenajdete. Z ostatních kozí sýr, klidně ten z Lidlu za skvělou cenu, a mozzarela, ta česká. Originál jsem ještě nechutnala.

15. Nejoblíbenější ovoce
Všechno! Ananas, banán, citrusy, mango, avokádo, jablka, hrušky, borůvky, maliny, jahody,...mám pokračovat dál? :-)

zdroj
16. Nejoblíbenější zelenina
Rajče, žluté, červené, kulaté, oválné...ale hlavně voňavé. Vždy, když kupuji rajčata, lidé na mě v krámu zírají, protože k nim čuchám, zda voní. Pokud ne, domů se mnou nejdou.

17. Co si nejčastěji dávám na chleba
Lučinu nebo jiný podobný sýr a na to šunku nebo sýr. Ráda mám také pomazánky, na některé z nich můžete najít recept zde.

18. Nejoblíbenější salát
Jak bylo napsáno výše, asi chápete, že zmíním caprese. Jinak také miluji kombinaci sladkého a slaného, recept zde. Když jsem byla malá, objevili jsme v jedné berounské restauraci salát Domino a já dnes doma dělám jeho napodobeninu - zelenina, šunka, nastrouhaný sýr a tuňák.

19. Co mi doma nikdy nesmí chybět
Mléko, nějaký kus zeleniny a ovoce, káva a čaj.

20. Co ochutnám jako první věc ráno
To bývá různé, k snídani mívám jogurt, ovoce, ovesnou kaši, chleba s lučinou a šunkou,... Každé ráno půl hodiny před snídaní ale beru prášek nalačno, takže by tu měl být zmíněn on.

zdroj
21. Co ochutnám jako poslední věc večer
Chuť zubní pasty a rtů mého přítele

22. Na co mám alergii
To jsem zjistila až před třemi lety při svém pobytu ve Švýcarsku a jedná se kombinaci několika surovin, a to brambor, mrkve, ředkve, kokosového mléka a směsi koření. Po spořádání výborné večeře složené z těchto surovin jsem se poprvé v životě probudila druhý den s pocitem, že mě tlačí prstýnky. Oteklou jsem měla celou levou půlku těla. Celý den jsem byla pod Fenistilem a naštěstí to skončilo. Nechtěla bych to zažít znovu a upřímně lituji lidi, co mají nějakou potravinovou intoleranci.

23. Co nikdy nebudu jíst.
Říká se nikdy neříkej nikdy, ale rozhodně dneska bych do pusy nevzala: kapustu, prasečí polívku a cokoli s koprem.

24. Nejrychlejší teplé jídlo, záchrana v nouzi
Těstoviny s čímkoli, klidně s šunkou a vajíčkem nebo jen se sýrem.

25. Na co nejsem hrdá
Co se týče stravovacích návyků, tak nejsem hrdá na to, že pokud nemám naplánováno a pořádně nakoupeno, jím strašné nesmysly, a pak si za to nadávám. Proto plánuji a nakupuji, pokud to jde.

A jsme u konce. Dneska to bylo docela výživné, takže gratuluji těm, kteří dočetli až sem. A na závěr se Vás zeptám, jaký je Váš nejvěští gurmánský hřích, tzv. po čem sáhnete, pokud se chcete neuvěřitelně zprasit?

12 komentářů:

  1. Tak ten poslední bod máme stejný. A taky čucham k rajčatům :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Občas se bavím, jak na mě lidi v krámu zírají, když čuchám k rajčatům :-D

      Vymazat
  2. Zaujímavý tag, ešte som, sa s ním nestretla. Cestoviny sú tiež u mňa ,,záchrana v núdzi". Ja zas neodolám čokoláde. :)
    Vďaka za komentár.
    Fashion Happenss

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mě zaujal, proto jsem jej udělala. ;-)

      Vymazat
  3. To je pěkné, mám tagy moc ráda, kolikrát se u nich člověk i zasměje, když zjistí, že nemá divné "úchylky" jen on :D Super;-)
    Lucka
    changelucylife.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, je to fajn, když se člověk o bloggerovi dozví něco víc ;-)

      Vymazat
  4. Krásný tag, asi ho taky udělám:-) Jinak můj největší hřích jsou sýry, jím je pořád jen tak, bez rohlíku a bez chleba..nemůžu si pomoct, mám na ně pořád strašnou chuť. Asi mi něco v těle chybí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Jojo, jen se do něj pusť ;-) Já mám sýry také ráda a řekla bych, že nejsou žádný hřích ;-)

      Vymazat
  5. Skvělý tag, asi si ho taky vyplním :) Ve spoustě bodů se shodneme, btw taky očuchávám rajčata, vlastně skoro všechnu zeleninu a ovoce :D
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, já čuchám jen k rajčatům a k ananasu :-D

      Vymazat
    2. já jsem taky čuchací tip, prostě když jablko nevoní tak má smůlu. Hlavně se v nich nevyznám po názvu jen po čuchu :-D

      Vymazat
  6. K rajčatům taky čuchám :) Btw. okurka s mátou je pro ovonění vody super, ještě lepší je ale okurková limonáda, v takových vedrech, jako jsou teď, k nezaplacení, i meloun se může jít zahrabat (no dobrá, to jsem si trošku zapřeháněla :D)

    eklekticka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!