ŠFF: Brigádnické menu

Je to přesně týden, co skončil Špilberk FOOD festival. Byl nabitý pokrmy, o kterých se Vám ani nezdálo, energií, emocemi a hlavně sluncem. Již jsem psala o tom, jaká tam byla pracovní atmosféra, ale slíbila jsem Vám několik ukázek toho, co všechno výborné jsme tam ochutnali a co jsme nestihli. Je toho hodně, tak jdeme na to!


Za dva a půl dne jsme měli tu čest spolupracovat s restauracemi Castellana Bistro, Hotel Slavia a také stánkem La Cucina italiana. Ochutnali jsme nepřeberné množství věcí. Ne všechno jsem stihla vyfotit, ale přesto přicházím s několika obrázky...


Zakázaný Aperol spritz z neděle, kterým se mohli návštěvníci osvěžovat pouze v sobotu. Na to proč, se mě neptejte. Nicméně bylo to výborné osvěžení, lepší než víno nebo pivo, které na festivalu bylo k mání a určitě ve skvělé kvalitě.


Sobotní den byl obohacen na naší jižní arkádě i o stánek sýrů President. Měli široký výběr doplněný o vlašské ořechy, čerstvé fíky a jahody. Byla to geniální kombinace, kterou Vám mohu vřele doporučit! A co dál? Dál budu postupovat jako v klasickém menu, tedy od předkrmu až po dezert. Usaďte se, vezměte si k ruce ubrousek, ať si máte čím utírat sliny a jdeme na to!


Restaurace Butcher´s, která se nachází v Brně kousek od technického muzea na Dobrovského ulici nabízela šestichodové menu. Já z něj ochutnala pouze dvě položky. Jako první přišlo na řadu Beef carpaccio - filírovaná hovězí svíčková marinovaná ve směsi taco koření, dekorovaná lístky rukoly, parmezánem a papričkami jalapenos. Bylo to jemné a zároveň pikantní. Chlabíček chutný a tyčinku jsem neměla. Jako předkrm ideální!


Brusceta toscana byla jedním z výtvorů Castellany. Krásně to vonělo, na čerstvém chlebíčku byla namazaná čerstvá paštika.


Restaurace Porminent nebyl na naší jižní terase, přes to jsme ochutnali Rolovaného skotského lososa v bylinkovém prachu podávaném s mousse z uzeného pstruha a omáčkou z wasabi a malin. Losos byl vynikající, pěna lehká, ale celkově to nebylo až tak výrazné. Brusceta byla lepší.


Jedno z "kupovaných" degustačních jídel bylo z Boulevard restaurantu. Pan kuchař si nenechal zaplatit, když viděl, že na festivalu pracujeme a dal si pořádně záležet a nic neošidil. Na fotografii Vám chutě dělá Norská treska sušená v mořské soli, salát z chobotnice, espuma z lososa a chips ze sušené rýže. Treska byla hodně slaná, ale dohromady se chutě doplňovaly a bylo to skvostné!


Restaurace Monte Bú je proslulá svými steaky a vynikajícím masem. My od nich ochutnali Tatar z vyzrálé hovězí svíčkové, podávaný s pečeným křepelčím vejcem, ančovičkou a rukolovým pestem, zdobený hoblinou sýra pecorino s opečeným toastem focaccia. Já osobně tatarák můžu a vzhledem k tomu, že tahle porce byla fakticky miniaturní, tak jsem ochutnala jen maso na špičku vidličky. Mňam, to byla dobrota! Až udělám všechny zkoušky, tak snad vyrazím prošustrovat výplatu. Bude to stát za to!


Hotel Slavia měl široký ensemble lidí, kteří se starali o příchozí hosty. Nabízeli nabité menu, se kterým nakonec jejich šéfkuchař vyhrál. Zvítězil s Grilovaným kachním prsem, pomerančema, grenaille a vinnou redukcí. Kachnička byla skvostná, ale zmizela dřív, než jsem ji stihla vyfotit. Zato jsem stačila zvěčnit jejich Rolku z králíka s omáčkou fondo bruno, pastou a šalvějovým máslem. Dále ještě nabízeli exkluzivní pečené rajské jablíčko plněné mozzarellou a cuketou s bazalkovým pestem.


Výšezmíněná restaurace Butcher´s měla na svém menu i dezert, a to Brownies - fondán z čokolády a holandského kakaa podávaný s domácí krémovou zmrzlinou obalenou v dražírovaných lískových oříšcích. Fondán byl asi takový, jaký měl být, ale do srdce se mi zaryl jiný dezert.


Máte rádi zmrzlinu? A čokoládu? Tak pal byste se olizovali po ochutnání zmrzliny z Bon Bon. Měli na výběr ze čtyř druhů. Marcipánovou, z bílé čokolády, z ekvádorské vysokoprocentní čokolády a čokoládovou s chilli. Kromě marcipánové, já ho totiž nemám ráda, jsem ochutnala všechny a byly naprosto geniální! Ta s chilli trochu pálila, ale příjemně.

A to nejlepší nakonec. Jedná se o dezert, který mě naprosto dostal. Kuchař mi prozradil i recept, takže až ho vyzkouším, tak se na něj můžete těšit i tady na blogu. A o co se jedná? O netradiční kombinaci chutí - Ricotta - marinované jahody v balsamiku. Neuměla jsem si to představit, jak to bude chutnat tahle kombinace chutí, ale byla jsem naprosto nadšená, takže se máte na co těšit!


Samozřejmě, to není vše, co jsem ochutnala: čokoládový mousse se smetanovo-čokoládové ganáži s bílou čokoládou a lesním ovocem; grilovaná salsiccia se salátem; jelení lasagne; bucatini a ravioli s omáčkou; cannola siciliana s citronovou ricottou. Řeknu Vám, že pro mě jako člověka, co má rád jídlo to byla neuvěřitelný zážitek! Měla jsem možnost ochutnat věci, které bych se neodvážila si běžně objednat. Proto beru jakýkoli food festival jako ideální místo k tomu, abychom vyzkoušeli neznámé pokrmy s krkolomnými jídly a poznali nové chutě.

Co vy, co Vás naposledy ohromilo a Vaše chuťové buňky naprosto omámilo?


4 komentáře:

  1. tak tohle mě zaujalo, ale o tomto festivalu - ač jsem z Brna jsem neslyšela, tak asi za rok:(, Ilu a Vera

    http://typicalgirllondon.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, já jsem viděla pár plakátů v tramvajích, ale jinak jsem o akci také neslyšela, možná na rádiu Krokodýl, ale to je jen odhad, protože ho neposlouchám. Prý se také objevila reklama v časopisu La cucina italiana, ale kdo si ho kupuje, hm? Příští rok se tam ale vydej, stojí to za to! ;-)

      Vymazat
  2. Páni, vypadá to, že na festivalu bylo lepší pracovat, než být jen návštěvníkem :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za chválu, ale věř, že v těch čtyřiceti stupních nebo kolik bylo bys tam pracovat nechtěla, byli jsme v černém, na sluníčku a za víkend udělali přes 35 hodin... ;-)

      Vymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!