abstract aneb co jste si odhlasovali

Zhruba dva týdny zpátky se tady na blogu objevil hlasovací příspěvek. Články DIY jsou obecně velmi oblíbené a co se týká návodů, jak zvládnout složitější lakovací kreaci, není tomu jinak. Na výběr jste měli ze tří designů. Hlasování se zúčastnilo celkem dvanáct lidí, upřímně, čekala jsem víc, ale výsledek byl jednoznačný - vyhrálo číslo osm s názvem abstract. Jedná se o vcelku složitý motiv, tak jdeme na to!

zdroj: obrázky na google.com
Ze všeho nejdřív musím říct, že když jsem nahlédla do své téměř bezedné taštičky, zjistila jsem, že kromě bílé a černé vlastně nemám stejný odstín laku. Na druhou stranu, obrázek má sloužit pouze jako inspirace, a tak jsem se spokojila s domácí nabídkou a neutíkala do drogérky, proto jsou moje nehty trochu jiné. Co tedy budeme potřebovat?


Rozhodně budeme potřebovat podkladový lak, lak bílý, fialkový, dozelena, černý a nadlak. Je jedno, zda máte laky za stovku nebo třicet korun. U zdobení s nimi stejně pracuji stejně, naliju si je na víčko od okurek, takže volte takovou variantu, aby Vás nebolelo, že daného laku více spotřebujete. Podkladový lak je užitečný, protože nehet vyhladí a nadlak krásně zdobení zatáhne, takže déle vydrží. Co dál nám bude k užitku?


Na jaře jsem si koupila sadu štětců (článek zde) na malování na nehty, bohužel mě pak v kreativitě zbrzdil zánět šlach, a tak se teprve sbližujeme. Dneska mi byl jeden ze sady pomocníkem. Dále pak "ťupkovátko" od essence. Mám jedno i ve zmíněné sadě, ale tohle má dvě velikosti kuliček, což jsem potřebovala. A pak také nějaké tenký štětec. Já použila od starého laku. Stačí ho vždy otřít tamponkem s odlakovačem a můžete malovat dál. To je ze seznamu potřeb vše a můžeme začít!

Nejprve nehty odlakujeme, pokud na nich máme nějaký lak, zbavíme kůžiček, můžeme potřít olejíčkem a namazat ruce krémem. To je péče, kterou bychom měli dělat pokaždé, ovšem ne vždy je na to čas. S olejíčkem opatrně, protože pak na nehty laky špatně přilnou. Proto můžu doporučit nehty naolejíčkovat večer a lakovat až ráno, až se péče krásně vstřebá. 


Když jsou nehty připravené, můžeme nanést podkladový lak. Koupíte ho v každé drogérii, já mám doma jeden od Gabriella Salvete a jeden od Oriflame, oba pracují velice pěkně.


Necháme podklad uschnout a můžeme nanášet základní lak. V tomto případě jsou nehty bílé a fialové.


Tady je potřeba udělat jedno velké pozor, protože je to hrozně důležité. Základní barevnou vrstvu musíme nechat pořádně uschnout. Ano, bude to déle trvat, ale nejde to jinak, protože na ně budeme nanášet další barvy, a pak by to usychalo strašně dlouho a i tak bychom riskovali, že pokud si sáhneme třeba do kabelky nebo půjdeme na záchod, tak si krásu poničíme. Když barevné laky zaschnou, přetáhneme je jednou vrstvou nadlaku. 


A když nadlak uschne, přichází na řadu zelená a fialová coby barvičky na zdobení. Jak už jsem řekla, vždy si trochu laku vyliji na víčko od okurek (nebo můžete použít třeba zrcátko, prostě cokoli, co nerozleptáte odlakovačem při čištění) a "tupkovátkem" a štětcem maluji jako při výtvarné výchově ve škole. Pracujte pomalu, nepospíchejte, není kam. Prostředníček, ta zelená jakoby kytka. Tu jsem vytvořila tak, že jsem si namalovala kulatý obrys, ten jsem vybarvila a okraj oťupkovala, až vznikl takový tvar. Na ukazováčku jsem si udělala jakoby kopec a z něj jsem pak vedla zahnutou linku nahoru. U malíčku je to také tak.


Začala jsem zelenou, tedy prostředníčkem. Ten mi mezitím uschnul, a tak vylitou fialovou můžu použít k lince na zeleném podkladu na prostředníčku, kterou jsem vytvořila úzkým štětečkem. Stejné to bylo i u malíčku.


Po fialové přišla na řadu černá. Tou jsem udělala slzy na zelený poklad na malíčku a prostředníčku. Obťupkovala jsem zelený motiv na malíčku a vytvořila černou slzu na kraji prostředníčku. Taktéž jsem použila tenký štěteček, a to k olemování fialové skvrny na prostředníčku.


Poté přišla na řadu opět zelená. Tou jsem vybarvila obrazec na ukazováčku, olemovala jí černou skvrnu na ukazováčku, namalovala linku na prostředníčku nad černě olemovanou fialovou skvrnou a na malíčku ovlnkovala tečky kolem obrazce.


Pak už jsem obťupkovávala linky, kde to bylo potřeba.


Bílá se také přihlásila o slovo. Tou jsem pomocí ťupek vytvořila kytičky na ukazováčku, tečky ve vlnkách kolem černé skvrny na stejném prstu a ťupky na prostředníčku.


Na závěr jsem kytičkám dodělala černé středy, olemovala jsem dle obrázku prostředníček, tedy tu fialovou skvrnu a po důkladném prozkoumání, zda je vše suché. Jako doopravdy, až potom jsem nehty lehce přetáhla nadlakem. Dejte si ale pozor a netlačte štětečkem na nehty, ať se Vám barvy nerozpijou. 

A toto je výsledek, co tomu říkáte?


Jak se Vám to líbí? Odvážíte se a zkusíte to také? Pokud ano, pochlubte se a pošlete mi své výtvory na mail nebo na facebook. Abstract získal tři hlasy, o druhé místo se dělila desítka s trojkou a čtyřkou. Na ty se můžete také v budoucnu těšit!

7 komentářů:

  1. Tyyyjo, paráda! Třeba na to taky někdy budu mít trpělivost :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to o cviku ;-) i trpělivost se dá vypěstovat ;-)

      Vymazat
  2. Ty jo, tak to je úplně super. Kdybych nebyla tak levá, tak bych se hned do něčeho takového chtěla pustit. Můžu se zeptat, jak dlouho ti toto dílo trvalo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když si vycvičíš ruku, tak to pak jde rychleji. Já osobně jsem to dělala asi tři hodiny, ale průběžně jsem se při schnutí věnovala jiným činnostem ;-)

      Vymazat
  3. Vyzerá to super, podarilo sa ti to :)

    OdpovědětVymazat
  4. Je to moc krásné, obdivuji každého kdo si zvládne s nehty udělat něco takového.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, ale není na tom nic zas tak těžkého, je to jen o cviku a trpělivosti ;-)

      Vymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!