mince má přeci dvě strany

Dlouho tady nebyl žádný příspěvek o cestování nebo o zážitcích z cest, a tak to musím honem napravit. Dneska se to bude týkat dvou přísloví: "každá mince má dvě strany" a "každý dobrý skutek je později po zásluze potrestán". Byla jsem na cestě z Brna do Berouna a v Praze se stalo...

zdroj

...že jsem si samozřejmě potřebovala koupit lístek na metro. Na Florenci jsem se dotáhla s kufrem k prodejním automatům, u kterých byl na můj vkus docela velký chumel lidí, ale nechtěla jsem jít do trafiky. Chvilku jsem tam stála a zaslechla jsem cizí řeči. Nedalo mi to a zeptala jsem se anglicky, zda nepotřebují pomoct. Ti dva, co stáli přímo přede mnou, se otočili s rohlíkem na rtech a jali se mě vysvětlovat, co potřebují. Byla to brnkačka, dva celodenní lístky. Ukázala jsem jim, co a jak. Vysvětlila, co s tím a těšila se, že bude po všem a já si budu moci koupit lístek a ujíždět po vlastní ose.

Vedle ale stály dvě starší ale šarmantní dámy. A co víc, zaslechla jsem francouzštinu. To bylo něco pro mě. Přepla jsem do frániny a zeptala se na stejnou otázku jako předešlé dvojice, zda jim nemohu nějak pomoct. Ale jistě. Ptaly se, zda mají nad šedesát jízdné zadarmo. Z vysvětlivek na ceníku jsem vyčetla, že ne, že by musely mít ještě kartičku od podniku, a tak jsem se ptala, kam chtějí jet a tak. To by nebylo tak divné, ale stál tam u nich takový divný pán a ve chvíli, kdy jsem jim pomáhala, mi skočil do řeči větou: "Nemáš desetikorunu?" A natahoval otevřenou dlaň. Naoko jsem si prohmatala kapsy a odmítla ho. 

Nejsem Iva Pazderková a nedávám papírovky, když kováky nemám :-D 

Jenže, když jsem paním pomohla, zůstal tam stát a čekal, až si koupím lístek. Co víc, ve chvíli, kdy mi padaly drobné nazpět, tak už se po nich natahoval, rychle jsem je shrábla, dala do peněženky a utíkala s lístkem a peněženkou v ruce do metra. Až na eskalátorech jsem si zkontrolovala, zda mám všechno. A naštváním nemohla ani mluvit. Člověk pomůže dvěma skupinkám, a pak mu na krku zůstane žebrák, co nemá dost slušnosti a rovnou mi tyká!! No, řeknu Vám, ten mě zase namíchnul! 

Jak byste zareagovali vy? Stalo se Vám někdy něco podobného?

2 komentáře:

  1. Fíha, dobrý zážitek Baruš :) Nevím co bych udělala já, asi bych zmizela koupit jízdenku jinam ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako říkám si, že už mě nemůže nic překvapit, ale omyl je pravdou :-D

      Vymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!