koktejl

Už jako malá jsem milovala koktejly, nyní je samozřejmě řeč o těch mléčných. Chodívali jsme do cukrárny, takové té tradiční a opravdové, kde byly slyšet větráky od chlaďáků a kde jste si mohli koupit zákusky bez ztužených tuků s pravou šlehačkou a pobrebentit s kamarádkou, babičkou nebo kýmkoli. Před pár lety přišlo období, kdy tyhle typické cukrárny snad nadobro zmizely. Bylo mi to líto, pravý větrník či indiánka nahradil všemi oblíbený cheesecake, tiramisu a panna cotta...



Neříkám, že je nemám ráda, ale tak nějak s nostalgií čas od času vzpomínám na ty české cukrárny jako například dneska, kdy jsem si udělala k svačině koktejl. Miluji ovoce a nesnáším ovocné jogurty, kefíry a ochucená mléka, to si je raději udělám doma pomocí čerstvého ovoce. Buď si jej nakrájím do jogurtu nebo si ho umixuju s mlékem. Vím, že je to jednoduché a banální, ale já prostě miluju focení, viď Kristý, a tak dnes jde spíš o foto článek než jakýkoli recept, snad mi to odpustíte?


Na výrobu koktejlu Vám bude stačit jakékoli ovoce, které máte rádi a které lze rozmixovat, tzn. čerstvé i mražené. Stačí jen nakrájet na větší kousky a dát do nádoby, ve které můžete mixovat.


Pak už stačí přidat mléko, které máte rádi (odtučněné, polotučné, tučné) a můžete mixovat. Já osobně nepřidávám cukr, mám ráda chuť ovoce a mléka.


A když máte namixováno, můžete hned vypít nebo si se servírováním pohrát jako já. Stačí nalít do oblíbené skleničky či hrnečku a ozdobit třeba mátou.


Máte rádi koktejly? Ovocné či karamelové nebo čokoládové?

4 komentáře:

  1. Koktejly miluji :) nedávno jsme měla v Londýně jahodový s banánem a byl úžasný :3
    Doma si nejraději dělám banánový a borůvkový :)))
    Krásný článek...

    http://nela-prochazkova.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Já koktejly moc nemusím hlavně kvůli tomu mléku.. Ten tvůj ale vypadá hodně lákavě ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mléko se dá nahradit třeba nějakou ovocnou šťávou nebo džusem ;-) ale znám spoustu lidí, kteří mléčné koktejly nemají rádi..

      Vymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!