jedna zelená

I když Českou republiku poslední dobou sužují letní teploty, tak mi to nedá a s chutí si uvařím polévku. Já jsem, co se týče jídla, docela konzervativní, tedy polévka i hlavní jídlo, pokud se nejedná o salát, má být horké. Z polévky by se mělo kouřit, takže sorry, gazpacho, ale musíš uhnout jiným. Dneska to bude brokolicová.



Zeleninové polévky dělám všechny dost podobně. Brokolicová je na dnešním jídelníčku, a tak jdeme na to! 

Suroviny:
500g čerstvé brokolice
1 cibule
1 větší brambora
1 kostička bujónu (dle chuti, je na Vás, zda zvolíte zeleninový nebo nějaký masový)
olej
sůl


Postup:
Oloupeme cibuli a nakrájíme jí na kostičky. Mohou být i větší, protože nakonec vše rozmixujeme, tedy nebuďte smutní, pokud nemáte všechny kousky stejné.


Na plotýnce si v hrnci rozpálíme olej a vsypeme na něj nakrájenou cibuli. Tu necháme zesklovatět... 


...a zalijeme necelými dvěma litry vroucí vody. A necháme deset minut vařit.



Tento čas využijeme k tomu, že si oloupeme a nakrájíme bramboru a také brokolici "nalámeme" na růžičky, větší či menší. 



Po těch zhruba deseti až patnácti minutách dáme brambory, brokolici a kostičku bujónu do cibulového základu, přiklopíme poklicí a necháme dvacet minut vařit, tedy do doby, kdy budou brambory měkké.



Pak už stačí jen vše důkladně rozmixovat, dochutit solí a můžeme podávat! Dobrou chuť!

Je možné do polévky vmíchat i smetanu nebo podávat se zakysanou smetanou, ale já to moc nemám ráda. Co vy, jak jste na tom s horkými polévkami v letních měsících?

2 komentáře:

  1. Omnomnom, já brokolici dřív nemohla ani vidět a přiznám se, že jsem si ji teď zamilovala :) Takhle jen v páře chutná božsky, tu polévku musím zkusit, je na stejném principu jako dělám hráškovou, tak alespoň bude změna :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem také brokolici jako malá nejedla a teď mi nevadí ;-) Na stejném principu dělám i květákovou, ale květák po uvaření vyndám a rozmixuju cibulový vývar s bramborou, květák jen nakrájím na kostičky, takže to není hladký krém. :-)

      Vymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!