co když zbude...

...rýže? Neklesejte na mysli. Dneska Vám ukážu skvělý a efektivní způsob, jak i z dva dny staré rýže vykouzlit výborný oběd či večeři. Je to jednoduché, zvládnou to všichni, tak se na to rovnou vrhneme!


















A o jakou mňaminku vlastně jde? O žampionové rizoto. Co budeme potřebovat?

Suroviny (pro 3-4 osoby):
2 sáčky rýže
4 velké žampiony
1 střední cibule
1 dcl vývaru (kuřecí nebo zeleninový)
parmezán
olej
pepř
sůl

Postup:
Na pánvi si rozpálíme olej, orestujeme na něm na kostičky nakrájenou cibulku...


 ...a přidáme oloupané a nakrájené žampiony... 


...necháme je zhnědnout a přidáme uvařenou rýži... 


Na pánvi "ohříváme" dokud není vše dostatečně horké a na závěr přilijeme vývar (postupně tak, abychom nedostali tekutou hmotu) a zasypeme pánev nastrouhaným parmezánem. Já dneska použila parmezán v sáčku už nastrouhaný. 


Necháme sýr povolit, a tím způsobíme, že je "rizoto" lepkavé. Pak už stačí nandat na talíře. Já si vyhrála s formičkou na pečení. Nakrájíme k němu trochu čerstvé zeleniny dle chuti a můžeme podávat!


Dobrou chuť!

Hrajete si při servírování s jídlem? Používáte formičky? 

9 komentářů:

  1. ja robievam špenátové rizoto - to milujem :) občas tam dávam aj šampinony.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. chci vyzkoušet rizoto s kuřecím masem a chřestem, ale to zase někdy příště ;-)

      Vymazat
  2. Zrovna jsem kupovala formičky, tak to musím zkusit! Vypadá to výborně:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hrozně ráda si hraju při vaření i při servírování :-)

      Vymazat
  3. To je super článek, ale ne moc pro mě, protože já jsem bohužel typ, který i když má břicho totálně narvané jak v 5. měsíci těhotenství,stejně dožere do posledního zrnka to,co si navaří a že toho teda málo není! Jsem hrozná na otesánkovské porce...mám vždycky konské dávky a "neumím" se najíst jen tolik,kolik mi stačí, trochu s tím pořád bojuju, no trochu víc no...
    Ale až se stane zázrak a něco mi zbyde,alespon ted vím,kam pro inspiraci:-)
    Mimochodem máš super blog, narazila jsem ted na něj náhodou a dost ráda si to tu pročtu, dávám i k oblíbeným a budu sem chodit šmejdit častěji:-))
    Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za moc milý komentář. Vítám tě mezi mými čtenáři. Kdepak jsi na můj blog narazila, jestli se můžu zeptat? :-) Přeji pěkné počtení :-)

      Vymazat
    2. Myslím, že jsi někde něco komentovala a já jsem zabrouzdala na tvé jméno, skrze které jsem objevila tuto stránečku ;)

      Vymazat
  4. Mňam, to bych si dala! Akorát bych prosila místo sáčkové nějakou normální ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je na každém, co dělá a co vaří doma ;-)

      Vymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!