jak na odkvetlou orchideu

Moje okno je od října plné květů, zdobí jej dvě orchideje. Jedna velká, s dvěma šlahouny, kterou jsem dostala k narozeninám a která má tuhý kořínek, přežila cestu Beroun-Karlovy Vary-Brno. Tenkrát jí opadaly jen poupata, květy zůstaly a nová poupata vyrašila. Společnost jí na parapetu dělá malá orchidej, o které jsem Vám psala zde. Psala jsem o tom, jak o tyto krásky pečovat. Týkalo se to péče obecné, ale co dělat, když orchidej odkvete a květy opadají?



Po půl roce, kdy jsem se mohla každý den kochat květy mé milé orchideje, všechny opadaly. Naskytla se otázka, co teď s tím? Jak postupovat, když orchidej opadá? V tu chvíli přichází na řadu nůžky. odpočítáme tři kolínky od kořene a šmik!



Nebojte se, že konec po ustřihnutí lehce zežloutne. I kdyby začala od místa střihu orchidej usychat. Nebojte, z tohoto šlahounu už nic nevykvete, ale orchidej bude mít sílu vypustit další. Po čtyřech týden po ustřižení se má maličká probudila a přišel na svět nový list.


Zatím je malý, ale on vyroste. Než se tak stane, můžu se kochat mou druhou kráskou. Větší orchidej má bílé květy, jak jsem již zmínila, má dva šlahouny a víte co? Pokochejte se sami!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!