plán B - poruč větru, dešti

Zima byla všelijaká, spíš nebyla a předpovědi počasí si dělají, co chtějí. Nejinak tomu bylo i o tomto víkendu, kdy sobota měla být ještě jakš takš a neděle deštivá. Je to přesně naopak a my, co jsme měli naplánovaný výlet na sobotu, jsme museli měnit plány.

Vzhledem k pokročilé denní hodině jsme zvolili Technické muzeum v Brně a rozhodně jsme neprohloupili, protože jsme si to deštivé odpoledne pořádně užili. Já osobně jsem si tam chvilkami připadala jako ve filmu Pelíšky, kde Eva Holubová s Jiřím Kodetem jsou na rande v Technickému muzeu v Praze.


Byla jsem ale velmi překvapená obsáhlostí expozice - nejprve nás pozdravily automobily z různých dob, závodní i osobní...

Lada Bohemia Cabrio, jediný existující exemplář!!!
Návštěvníci si mohou také prohlédnout dokumentaci ke stavbě dálnice za Hitlera. Na jednu stranu je to neuvěřitelné dílo, na ty podmínky. V hlavě mi zůstala fotografie ještě nepotažené hlíny, kde jsem hledala stroje, ale místo nich tam hrabali lidé. O kousek dál pak byl velice vtipně nainstalovaný kostitřas...














Poté nás naše kroky zavedly o patro výš, kde byly různé hrací stroje, hodiny, informace o letním času a naaranžované náměstíčko, které dle mého názoru nemělo chybu! Návrat do minulosti byl naprosto geniální! 


































Této sekci sousedí moderní technologie, televize, kamery a telefony. Dokonce si návštěvníci můžou i zavolat. To jsme samozřejmě museli vyzkoušet!


Bohužel ale ve sluchátku nebylo nic moc slyšet. A když jsme u telefonů, tak ty mobilní, které já si pamatuji z dětství už jsou také v muzeu!! Kromě nich tam ale také byla tříkolka, kterou jsem měla jako malá, staré fotoaparáty a různí pomocníci do kuchyně, bez kterých bychom si dneska vaření neuměli představit, teda já ne!

A taktéž v technickém muzeu nesmí chybět parní stroj, letadlové motory a mikroskopy, ty jsme ale jen tak prošli. U mikroskopů jsme se jen zastavili u pc, kde byla možnost se podívat na červené krvinky, brouka a spoustu dalších věcí mikro pohledem. Zjistila jsem, že penicilín, nevypadá špatně a jeho detailní fotografii, která byla ve fuksiové barvě, bych si klidně dala i do obýváku!!!

Ovšem místo, kde jsme strávili nejvíc času, bylo vrchní podlaží, kde si můžete spoustu věcí vyzkoušet. Telefonovat si přes místnost mluvením do paraboly. Vyzkoušet si posun těžiště u tělesa, laserovou střelnici i zapojení obvodu tak, aby Vám žárovka svítila. 


My jsme uspěli! Tedy to mé štěstí!

Návštěvu Technického muzea v Brně můžu jedině doporučit. Vstupné je pro dospělého 100,- Kč, snížené pak 50,- Kč. Je velmi dobře dostupné i pro návštěvníky, kteří nemají auto, tramvaj (po brněnsky šalina) staví přímo před vchodem a zastávka se jmenuje Technické muzeum. Je tam i šatna, takže pokud přijdete za deště, můžete tam odložit své bundy a v klidu si prohlížet expozici. A při odchodu se s Vámi rozloučí veselý mužíček.

Nám se tedy plán B povedl. Co vy? Také míváte záložní plány? Vyvádí Vás počasí posledních dnů z míry tak jako mě? Už bych chtěla sluníčko...


3 komentáře:

  1. Milá Báro, moc pěkně jsem se pokochala, parádní výlet. A to s těmi telefony mě pobavilo. Já taky někdy objevuju v muzeu věci, které dobře pamatuju a to si, prosím pěkně, pořád přpadám mladá ;-)).
    Měj se krásně, pa, Vivi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vivi, děkuji za komentář. My jsme si to užili a objevili spoustu nového ;-) Přeji pěkný zbytek neděle ;-)

      Vymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!