najít si čas na sebe

Je to čím dál těžší a čím dál důležitější. Copak to jde, chodit do školy, do práce, zvládat domácnost, věnovat se druhé polovičce a při tom všem se věnovat ještě sobě? Ano, musí to jít, protože jinak bychom se z toho všeho zbláznili. Kde ale ten volný čas hledat?


I já osobně mám diář plný akcí a bez něj bych se naprosto ztratila a nenaplánovala vůbec nic. Je to má malá berlička, díky které vidím, kdy si můžu dovolit udělat chvilku času. Tím se dostávám k jádru věci, ať už používáte diář či ne, je potřeba si udělat nějaký time management, rozvrh. A když si všechno pěkně naplánujete, aktivity Vám budou navazovat jedna na druhou, vyšetříte alespoň deset minut času jen a jen na sebe. Věřte mi, jde to! Ti, kteří rádi proplouvají časem, se mnou nebudou souhlasit, ale já to jinak neumím.

A tipy, jak si udělat na sebe čas?

  • u snídaně, v klidu si poslechnout zprávy, při kávě si notovat s písničkami z rádia nebo v naprostém klidu se naladit na den, který nás čeká
  • u dopolední kávy, kdo z nás si ji nedá? Stačí se zastavit, na deset minut si sednout, stoupnout, otevřít si okno, vypít šálek kávy či čaje a tělo si oddychne
  • u odpolední svačiny, je to podobné jako dopoledne, deset minut si prostě najdete
  • a večer? zkuste se zrelaxovat ve vaně, ve sprše, koupit si třeba voňavé mýdlo a věřte, že se budete celý den těšit, až se večer umyjete, nebo příjemný krém...
Celé kouzlo toho všeho spočívá v pár minutách, které si zpříjemníte a hlavně, během kterých se věnujete jen a jen sobě! Nedělejte to, protože Vám to někdo řekl, ale protože Vy chcete a protože tělo po tom touží, zvlášť v dnešní uspěchané době. Opatrujte se, hýčkejte se a věřte, že se Vám bude lépe spát, budete se lépe cítit a okolí si toho brzy všimne a ocení to. Krásný den!

PS: Jak vy trávíte svůj volný čas? Věnujete se sobě? Máte zaručený tip jak si den zpříjemnit?

4 komentáře:

  1. Hezký článek a hlavně se mi líbí jeho poselství :) Občas mám období, kdy bych se přetrhla, stíhám všechno, myslím na všechny,ale po pár dnech či týdnech mě to totálně semele a stejně se musím zastavit a ten čas si na sebe udělat, jinak bych se asi zhroutila :) Takže je supr stíhat hodně věcí a být aktivní, ale všeho s mírou :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já se moc sobě věnovat neumím, obvykle tyhle mikročasy trávím s knihou. Posledně když jsem to zkoušela, usnula jsem :-) Ale snažím se toho nějak dobrat, zrovna čtu knihu o psychologii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. i u čtení se dá odpočinou a dá se tento čas započítat jako věnovaný tomu, co nás baví, tedy nám samotným ;-)

      Vymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!