koza na chlebu

Ti z Vás, kdo čtou můj blog od začátku ví, že jsem strávila rok ve Švýcarsku (kdo ne, můžete si číst pod štítkem Švýcarsko). Byl to rok, který mi toho hodně dal i vzal, ale nelituju ho a jela bych rozhodně znovu, kdybych se měla rozhodovat ještě jednou. Náplní mojí práce bylo hlídání dětí, starost o chod domácnosti a také vaření. Právě tam jsem se nadchla pro tvoření jídla a zamilovala jsem si ten pocit, když vidím, jak strávníkům chutná! Jedním z prvních receptů, který jsem od rodinky dostala, byl na lilkové pyré a o ten se s Vámi dnes podělím.

zdroj
Suroviny (pro 3-4 osoby):
2 lilky (o váze cca 250g každý)
1 polévková lžíce olivového oleje
1/2 polévkové lžíce citrónové šťávy
1 stroužek česneku
3 až 4 špetky mletého kmínu
sůl
1 balíček kozího sýra
pro každou osobu dva plátky toustového chleba

Postup:
Lilky oloupeme, odkrojíme stopku, podélně rozkrojíme a nakrájíme na centimetrové plátky. Dáme je na plech, posolíme a pokapeme olivovým olejem. Já je namašlovala. Poté plech vložíme do předehřáté trouby na sto stupňů na zhruba dvanáct minut. V polovině pečení je obrátíme.


Než začneme zpracovávat pyré, do trouby dáme plátky toustového chleba s kolečky kozího sýra. Pečeme je po dobu přípravy kaše. Opečené lilky dáme do mísy, přidáme utřený česnek, olej a citrónovou šťávu. Dále přidáme kmín a vše pořádně rozmixujeme na kaši, na pyré více či méně hladké.
Pak už stačí jen vyndat toustíky, rozmazat rozpečený sýr po toustu a jako druhou vrstvu natřít lilkové pyré. Výsledek je naprosto delikátní. Spojení chutí ideální, i když chápu, že ne každý má rád kozí sýr.


Co vy? Máte rádi kozu nebo ji nesnášíte? Je to přesně ta potravina, kterou buď lidi milují nebo nenávidí, do které skupiny patříte?

4 komentáře:

  1. Zajímavý recept. Kozu mám ráda (modrobíle pruhované jogurty, znáš? Mňam!), ale moc si obvykle nevím rady s úpravou lilku. Musaka už se mi přejedla, pomazánku z lilku (něco podobného) jsem dělala, ale drahý se netvářil, tak každý nápad dobrý :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jogurty neznám, nejsem odborník na kozu, zbožňuju ten sýr. A vzhledem k oblibě u nás na bytě, v příštím týdnu budeme toustíky dělat znovu :-)

      Vymazat
  2. Mmm vypadá to hodně lákavě a zároveň zdravě, mě osobně kozí sýr nevadí :) Ale dal by se nahradit třeba Lučinou si myslím. Určitě vyzkouším! :)
    TWF Kami*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo, lučina je dobrý nápad, myšleno ta v kostce ;-) až to vyzkoušíš, napiš mi, jaký jsi měla úspěch ;-)

      Vymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!