když tančí vanilka s kakaem...valčík?

Poslední příspěvky se hoooodně točily kolem jídla, ale tento článek je na přání, je věnován Věře, která to doufám ocení a dá mi vědět, jak to zvládla. Samozřejmě, je i pro Vás ostatní, kteří se nebojíte experimentovat stejně jako já. A jak vlastně vznikl tento taneční recept? 



Měli jsme ve škole naplánovanou blokovou výuku a před ní půl hodinku na oběd. A při debatě, jak to všechno zvládneme jsem na sebe ušila bič větou: "asi bych mohla na středu něco upéct", no jo, to já umím. Samozřejmě se toho spolužáci chytli se slovy, že když na FB dávám takové výtvory, že je jen tak nemůžu ošidit!

Cesta do školy mi trvá zhruba půl hodinky, jezdím tramvají a přesedám, takže jsem potřebovala něco, co bude lehké na převoz. Volba padla na litou buchtu, ale jakou? Brouzdala jsem po netu a objevila jsem tento recept. Vyzkoušela jsem ho, ale musela jsem ho v průběhu pečení upravit, protože množství surovin nesedí.

Suroviny (na standardní plech):
1 hrnek moučkového cukru
3/4 hrnku oleje
2 vejce
2 hrnky polohrubé mouky
2 lžíce kakaa
1 hrnek mléka (plnotučného nebo polotučného, jaké máte rádi)
1 prášek do pečiva

Náplň:
250 g tvarohu (polotučný nebo plnotučný, to je na Vás)
1/2 hrnku krupicového cukru
1 vejce
1/2 hrnku mléka (plnotučného nebo polotučného, volba je na Vás)
1 pudink (jen prášek)

Postup:
Na celý tento recept se Vám bude hodit šlehač (já ho dostala k narozeninám a na recenzi se můžete těšit brzy), ale postačíte si klidně i s obyčejnou slzou. 

Nejprve začneme náplní. Vyšleháme vajíčka s cukrem do pěny, do které zamícháme pudinkový prášek. Vše zalijeme připraveným mlékem a nakonec zašleháme do směsi tvaroh. Když máme homogenní hmotu, dáme misku stranou a přesuneme se k přípravě kakaového základu. A zapneme si troubu na 200°C.


Základ začneme netradičně tím, že vyšleháme olej a cukr. Poté přidáme vajíčka, kakaový prášek a mléko. Do jednoho z hrnků s moukou zamícháme prášek na pečení a postupně jej sypeme do směsi. Po smíchání všech surovin na tmavé těsto dostaneme nadýchanou hmotu, ve které se Vám budou dělat bublinky (viz. foto).


Připravíme si plech, na který si dáme pečicí papír. Na něj nalijeme bublavou kakaovou hmotu a nyní přichází ta zábavná a experimentální část. Buď můžeme nalívat světlou hmotu rovnou z misky nebo třeba lžící, to je na Vás. A také si můžete zvolit, zda ji nalijete do tmavé ve tvaru nepřerušovaného hada nebo jestli uděláte do tmavého těsta puntíky (viz. nákres ;-))


Když už máte obě těsta na plechu, nastává kreativní část číslo dvě. Vezmeme třeba lžíci nebo vařečku. Obrátíme je, tedy na druhou stranu než je klasicky používáme, a zahrajeme si na malíře. Zapíchneme jejich konec v jednom rohu plechu a jezdíme různými směry těstem aniž bychom je vytáhly. (To je kouzlo těch ornamentů) Pak už jen strčíme plech do vyhřáté trouby a pečeme zhruba 20 až 25 minut, zda je těsto upečené okusíme špejlí. (Po vytáhnutí nelepí ;-)) Nyní už stačí jen počkat až to těsto vychladne a můžeme podívat ke kávě, čaji či kakau. Dobrou chuť!


Ornamenty jsou pokaždé jiné, pošlete mi fotku mailem nebo na FB, jak se Vám to podařilo!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!