pokaždé se nezadaří

Milí čtenáři a čtenářky,

dneska přicházím s novou rubrikou, novým štítkem. Facebook nás zahlcuje každý den spousty fotek s krásně vypadajícími pokrmy, pěknými nehty nebo nápady na uskladnění věcí. Rozhodla jsem se, že Vám čas od času některý ten tip představím tak, jak jsem ho zkusila já a samozřejmě Vám ukáži i výsledek, ať už bude jakýkoli. No, nebudeme více tlachat a jdeme rovnou na to!


Když jsem poprvé viděla tuhle koláž, bylo mi hned jasné, že to budu chtít vyzkoušet. Vypadá to jednoduše. Zadělala jsem si bábovkové těsto, polovinu obarvila kakaem a jala se tvořit kruhy. Postup je jednoduchý, do připravené formy dáváte střídavě dvě lžíce světlého a jednu lžíci tmavého těsta. Mezi jednotlivými vrstvami musíte dát těstu pár vteřin, aby se těsto trochu rozteklo. Kromě vaření jsem v tu chvíli dělala ještě milion dalších věcí, jako v sobotu dopoledne, takže jsem si nevšimla, že mám formu na hraně sklokeramické desky. Výsledkem bylo, že mé kruhy  neměly střed ve středu formy. 


Do předehřáté trouby jsem tu krásku dávala plna očekávání.


Výsledek mě ale trochu zklamal, protože bábovkové těsto asi nebylo nejlepší volbou. Klasický piškot by byl nejspíš lepší pro svou konzistenci. Kruhy zmizely a já stále se zatajeným dechem očekávala, jak to bude vypadat uvnitř.


Po rozkrojení se mé obavy rozplynuly. Mramorování je kouzelné. Škoda jen, že jsem použila celozrnnou hladkou mouku, protože jinak by kontrast mezi oběma barvami byl ještě viditelnější. Každopádně na chuť nemá forma vliv, a tak už druhý den zela forma prázdnotou. Dejte mi vědět, zda jste tento trik zkoušeli a jak Vám vyšel.

8 komentářů:

  1. Super, tohle je bezvadná rubrika. Trocha polidštění takovýchto receptů se hodí. Vždycky mám pocit, že ty dokonalé bábovky a dorty ten člověk musel dělat tak 50x něž se mu kompletně podařily :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, říkala jsem si totéž. Vždy jsem nad těmi obrázky jen slintala a řešila, jak na to, a tak jsem si řekla, že to zkusím a že pomocí zkoušení a komentářů se společně dobereme k ideálnímu postupu ;-)

      Vymazat
  2. Taky jsem zkoušela, a můj výsledek rozhodně jak zebra nevypadal:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já myslím, že u mě byla chyba ve výběru těsta a že klasické piškotové by vyšlo, z jakého jsi to zkoušela ty?

      Vymazat
  3. Aneb, jak nás facebook "lakuje".. :D :) tuhle fotku mám staženou ve složce s názvem - na vyzkoušení, takže si ji smažu O.o :) ale musím říct, že ne všechno, na co jsem na fb narazila nefungovalo.. :) Corculum♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všechno je potřeba vyzkoušet ;-)

      Vymazat
  4. Já myslím, že to dopadlo dobře. Na tragédie jsem tu já (o víkendu, nádherné nadýchané těsto na žitný perník... byla z toho podrážka :D)... Hezká rubrika :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář. V tom žitném perníku bude asi chyba ve sněhu nebo kypřícím prášku, nic jiného mě nenapadá...

      Vymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!