lákání jara

Na konci ledna přišla zima, konečně, ale sotva klesla teplota na delší dobu pod bod mrazu už všichni volají po jaru. Lákají ho na barevné šatečky, kreslené nehty a já, já ho lákám na barevný talíř. Dneska budou hlavní role hrát mrkev a řepa. Jste zvědaví, co z toho bude? Čtěte dál...


Ano, jde o pomazánky. Jsou jednoduché a hlavně chutnají i odpůrcům zeleniny. Co na ně budete potřebovat?

Řepová

Suroviny:
1 vařená řepa
1 polotučný tvaroh
sůl a pepř

Postup:
Než začnu se samotnou pomazánkou. Jak získat uvařenou řepu, buď si ji koupíte nebo ji doma uvaříte. Vaří se cca 70 minut v osolené vodě, pozor, během vaření do ní nepíchejte! A nyní už můžeme tvořit. Řepu oloupeme a nastrouháme na jemno. Přidáme tvaroh a zamícháme. Osolíme a opepříme dle chuti a máme hotovo!



Mrkvová

Suroviny:
3 střední mrkve
1 polotučný tvaroh
sůl a pepř

Postup:
Mrkve oloupeme a nastrouháme na jemno. Přidáme tvaroh a zamícháme. Osolíme a opepříme. Pak už stačí jen namazat a užívat si svěží chuti! 


A ještě takový malý tip na závěr. Aby se Vám tvaroh lépe vyklápěl a nemuseli jste pixlu od něj vytírat stěrkou, stačí před jeho otevřením píchnout nožem do jeho dna (jak je tomu na fotografii). Pak už můžete otevřít a on sám vyklouzne.


Máte rádi pomazánky? A jaké jsou Vaše favoritky?

4 komentáře:

  1. Mrkvovou jsem zrovna dělala v pátek :-)
    Já nejradši česnekosýrovou a rybičkovou, řepa mi moc nejede, dnes jsme ji dělali s těstovinama...
    Tak doufám, žes jaro nalákala, protože já jsem nechcípaná :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řepová mě baví svou barvou a i mi chutná. Rybičkovou mám taky ráda a česnekovou dělám s brusinkami a ten kontrast ostrého česneku a sladkých brusinek je prostě úžasný! Jaro jsem nalákala, teda sluníčko, ale je mi to prd platný, protože se musím učit :-/

      Vymazat
  2. Z červené řepy jsem před pár dny dělala poprvé a byla super, takže určitě nebyla naposledy :) Mrkvovou neznám, ale určitě vyzkouším-vypadá lákavě! Jinak často dělám tuňákovou, vajíčkovou, sýrovou, česnekovou a z uzené makrely :) K*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já pomazánkám taky fandím, jsem na ně naučená a jsou pro mě součástí běžných i slavnostních momentů ;-)

      Vymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!