kuře na soli

Když jsem o tomto receptu slyšela poprvé, neuměla jsem si to představit. Jak to asi musí chutnat. Nejsem z těch, kteří by dosolovali, takže jsem se velmi bála toho, že to bude na mě moc slané, ale byla jsem příjemně překvapena. Rozhodujícím impulzem pro mě byla výhodná koupě kuřátka, přeci jen jsem student. A jak to dopadlo?

Suroviny:
1 celé kuře, ale i třeba jen dvě stehna
1 balíček obyčejné soli (1 kg)
brambory dle množství strávníků

Postup:
Kuře, případně jeho části, omyjeme a osušíme. Pokud děláme celé kuře, osolíme ho zevnitř. Vím, zní to nemožně, ale prostě krkem nasypte do vnitra nebohého ptáka pár špetek soli. (Určitě by šel recept vylepšit tím, že dáme dovnitř opeřence i nějaké ty bylinky, já je vynechala, ale pokud máte nějaké ozkoušené a oblíbené, nebojte se toho.)


Balíček soli vysypeme do pekáčku nebo na plech a dáme do předehřáté trouby na 200°C. Ano, samotný pekáč se solí. Tak na pět minut. Poté vyndáme, sůl už je horká. (Nezkoušejte do ní sahat, já to vyzkoušela a nic extra :-D ). Kuřátko položíme na slanou podestýlku prsama nahoru a strčíme do trouby. Pečeme asi hodinku a půl. V polovině pečení je třeba kuře otočit.


V průběhu pečení si připravíme přílohu. Je potřeba zmínit, že z pečení není žádný výpek, žádná šťáva na zalití brambor. A tak je možné si ke kuřeti uvařit třeba kaši nebo smetanové brambory. Já jej připravila s klasickými vařenými bramborami a vzhledem k tomu, že maso bylo krásně šťavnaté, nebylo třeba ani máslo na brambory. A to je celé. Jak Vám chutnalo? Připravili jste ho s nějakými bylinkami? Jakými? A jakou přílohu jste nakonec zvolili? Těším se na Vaše reakce!

11 komentářů:

  1. znie to zaujimavo, kludne by som to skusila!

    Pozyvam na giveaway o znackove plavky, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2014/01/pripravte-sa-na-leto-sutazte-s-biancou.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je to velmi jednoduché a chutné, mohu jedině doporučit ;-)

      Vymazat
  2. Mám úúúúúúúplně stejný zážitek!!! Byla to bomba a moc nám to všem doma chutnalo:-)))
    Největší překvapení však bylo, když se podivila maminka: Celé kilo soli? Není to škoda? :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-D maminky jsou kouzelné. Když se to nevaří každý týden, tak to nevadí, že celé kilo. Vůbec byl tento recept pro mě překvapením od začátku do konce. Jsem ráda, že jsem ho vyzkoušela a okamžitě se dostal mezi mé stálice :-)

      Vymazat
  3. Kuře na soli jsem ještě nezkoušela, ale jak koukám, asi zkusím:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  4. Barunko, tohle jídlo jsem jedla naposledy jako malá .... byl to "majstrštyk" mojí mamky .... musím se jí zeptat, proč už ho takhle nepeče ....pamatuju si, že mi moc chutnalo ....Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. u nás se dělalo vždy jen na "staročeský" ;-) způsob, ne, vždycky klasicky jen s máslem, vodou a kořením... po vyzkoušení tohodle už asi nikdy nic jiného :-D

      Vymazat
  5. Fíha, neznám to a zní to moc zajímavě!! :)) Urcite nekdy vyzkouším, papa K*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě to zkus, je to jednoduché a nejlepší na tom je, že se to peče samo ;-)

      Vymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!