jogurtová bábovka

Neznám člověka, který by neměl rád bábovku. Vždy se nějaký ten druh najde. Existuje jich nespočet - šlehačková, třená, banánová, ořechová, mrkvová....a já dělám jogurtovou, není tak suchá a je krásně vláčná. Recept jsem si přivezla ze Švýcarska od rodinky, ale je český. Nicméně o lahodnosti této bábovky svědčí fakt, že dva mladíci byli schopni půlku bábovky sníst k svačině jen tak mimochodem ještě k sendviči a kousku ovoce.



Suroviny:
200 g hladké mouky
200 g krupicového cukru (občas dávám jen 150g záleží na chuti, také můžete nakombinovat bílý s hnědým)
200 g bílého jogurtu (ne odtučněný nebo light, prostě klasický)
3 vejce
1 prášek do pečiva
1 vanilkový cukr
1 dcl oleje
1-2 lžíce kakaa (holandského, žádné granko)

Na vymazání formy:
máslo
hrubá mouka


Postup:
Tahle bábovka je úžasná už tím, že postup je naprosto jednoduchý. Nejprve si ale předehřejeme troubu na 180°C, pak už stačí jen smíchat všechny suroviny kromě kakaa. (Já osobně nejdřív smíchám vejce s cukrem, poté přidám vanilkový cukr, jogurt a olej. A až na závěr přisypávám po troškách mouku.) Když máme celistvé těsto, odlijeme si tak tři až čtyři lžíce vedle do mističky, kde tuto menší část obarvíme jednou až dvěma lžícemi kakaa.


Máme tedy větší mísu se světlým těstem a malou mísu s tmavým těstem. Teď přichází čas na vymazání formy. Já osobně si vždy ukrojím kousek másla a rukou jej rozetřu po vnitřku formy. Jde to krásně, protože prsty menší kousek másla změkčí, a pak to je jako mazat si krém na kůži. Když jsou všechny záhyby formy vytřené máslem, nasypeme do formy trochu hrubé mouky. (Raději méně, přisypat můžeme vždycky a je škoda, pak mouku nevyužít.) Když máme hotovo, můžeme se pustit do "mramorování".


Na dno formy nalijeme polovinu světlého těsta. Stěrkou nebo špachtličkou ho po stranách vyženeme trochu nahoru. A ke středu formy naklademe obarvenou část těsta tak, aby nám vytvořila prstenec, který bude zvenčí orámovaný světlým těstem.


Pak už jen opatrně nalijeme zbytek světlého těsta. (Já začínám od středu.) A povrch stěrkou uhladíme. 


Takto připravenou bábovku můžeme dát do trouby. Na první půl hodinu ji ale přikryjeme alobalem, aby se nám nepřipálila. Po půl hodině alobal sejmeme a pečeme ještě asi patnáct minut. Když máme pečeno, přichází největší adrenalin celého pečení, a to vyklepnutí z formy. Samozřejmě musíme nejdřív po vyjmutí bábovky z trouby nechat pořádně vychladnout a až poté vyklepnout. Ne nadarmo říkají děti na pískovišti: "Poveď se mi babovičko,..." 


Mě se to tentokrát povedlo, byť jsem pekla poprvé v kovové formě, jsem zvyklá na silikonovou. A co Vy, máte nějaké zkušenosti s vyklepávání z formiček? A jaké používáte? Dejte mi pak vědět, jak se Vám bábovička povedla. Dobrou chuť!



2 komentáře:

  1. Jogurtová bábovka, mňam tak tu musím vyzkoušet!:)

    http://sunstreetmonidesign.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nejlepší na ní je, jak je vláčná...neokorá...nestačí to :-D

      Vymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!