jak na orchideu

Nevím jak vy, ale já jsem typ člověka, které by umřel i kaktus. Proto když jsem dostala orchideu jako dárek, docela jsem se zděsila. Vím, že jsou to rostliny poměrné náladové, jen tak se jim něco nelíbí a i jedním špatným zalitím je můžete zahubit. Dlouho jsem se učila, než jsem se naučila o tu moji jedinou, kéž by jich bylo víc, pečovat. Dneska Vám tedy přináším takový malý návod, jak se s těmito dámami skamarádit, aby Vám dělaly radost...


Když jsem se nastěhovala do plzeňského bytu po příjezdu ze Švýcarska, tak tam byla jedna orchidea, která mi odkvetla a už se nevzpamatovala. Po této zkušenosti jsem byla s mně darovanou květinou obezřetnější. Nechala jsem si poradit. Recept na orchideje je následující. Najděte své krasavici světlé místo. Ideální je západní okno. Pokud jej nemáte, stačí jim jakýkoli parapet. Pozor ale v létě na sluneční výheň, abyste si je neupekli. Nikdy orchidej nezalívejte. Nemá ráda vody shora. A jak jí tedy dát pít? Máčením. Jednou za týden si převařte v rychlovarné konvici vodu. Nalijte jí do misky a nechte vychladnout na pokojovou teplotu. Pak už stačí jen Vaši nádheru v plastovém čirém obalu do misky postavit a nechat ji tak dvacet minut pít. Ona si sama vezme, kolik potřebuje. Po uplynutí doby stačí orchideu nechat okapat a můžete ji dát do květináče. Pokud by se Vám stalo, že na ni zapomenete, okamžitě ji pak vyndejte a nechte třeba čtvrt hodiny stát ve dřezu nebo na papírové utěrce. Přebytečná voda z ní vyteče a vše je v pořádku. Ony prostě nemají rády stání ve vodě. Jedete na dovolenou a víc jak týden nebudete doma? Klid, před odjezdem jí dejte pít a ona pak další dva až tři týdny vydrží. Takto o tu moji pečuji já a koukejte, jak jí to svědčí.


A co vy? Jak pečujete o tu svoji? Máte nějaké triky, sem s nimi. 

11 komentářů:

  1. Ja mam v izbe dve orchidee a vsetci sa mi divia ze mi neustale kvitnu :) mam ich strasne rada a je to prekrasna kvetina!

    Pozývam na giveaway o značkové plavky, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2014/01/pripravte-sa-na-leto-sutazte-s-biancou.html

    OdpovědětVymazat
  2. Já orchidej jednou za čas namočím do vody, aby byly ponořené skoro všechny kořeny. Jinak se mi moc péče nevyplácí.
    http://love-passion-faith.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ony potvůrky příliš péče nechtějí, ale když vykvetou, jsou krásné, a pak nevím, z jaké strany je fotit, jakou máš barvu?

      Vymazat
  3. Díky Ti za tenhle článek. Už asi 3x jsem měla orchidej doma a pokaždé mi odešla během pár dní :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nemáš zač, já jsem taky jednu zahubila, ale výše popisovaný způsob té mé svědčí a je krásná, kvete v kuse od října ;-) tak hodně štěstí s pěstováním!

      Vymazat
  4. Jééé, tak tímto jsi článkem jsi mě maximálně potěšila! Orchidejí mám několik , ale vždy mi přestanou kvést :-( :-D.
    Glamour and beauty

    OdpovědětVymazat
  5. na na prvním obrázku je nádherná. Máme jich doma asi patnáct, tenhle odstín nám ale chybí :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jojo, její barva je skvostná, myslím, že jsem podobnou viděla v Globusu ;-)

      Vymazat
  6. Taky se mi pěstování moc nedaří :( Přesunula jsem ji na parapet, chvilku kvetla, ale během týdne květy uschly :(

    OdpovědětVymazat
  7. ona nechce moc stěhování, nemá ráda horko, ale pokud odkvetla, neklesej na mysli, ostříhni jí, dopřej jí trochu hnojiva na orchideje a uvidíš, že se vzmátoří ;-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!