rychlovka

Jak jste si mohli všimnout, středy se dostaly do spárů pokrmů, jídla a mých kulinářských poznatků. Minule jsem se Vám prozradila, jak jsem se k vaření dostala já a jak byste třeba mohli začít, pokud o tom uvažujete. A dneska přichází na řadu takové trochu studentské téma - rychlovka. Nebojte, není poslední, ale přišlo mi nepatřičné jí přisuzovat číslo, protože vlastně nevím, kolik jich bude :-D Respektive, kolik mi jich život ukáže, protože právě takto vznikají nejjednoduší a často jedny z nejlepších receptů. Rychlovky obvykle vznikají stylem: "co dům dal", a tak si poslechněte příběh, co mi takhle jednou lednička poskytla...

...Vaření je prima věc, když na ní máte čas. Bylo zářijové pondělí a já měla za sebou náročný den. Když jsem se dostala domů, nic se mi nechtělo a v podstatě ani vařit, ale snažím se, i když je to mnohdy nadlidský výkon, mít alespoň jedno teplé jídlo denně. Z víkendu jsem měla v lednici v krabičce zbytek rýže s kukuřicí a rajčata, která potřebovala zpracovat. A tak se naskytla tak jednoduchá kombinace chutí, variace, kterou si jsem vařila poprvé a rozhodně ne naposledy ;-)

Rýže s kukuřicí a rajčaty šly na rande s kuřetem

Suroviny (pro 1-2 osoby):
1 kuřecí řízek chlazený nebo rozmrazený
1/2 sáčku vařené rýže
1/2 plechovky kukuřice nebo 4 lžíce kukuřice mražené
3-4 rajčata (dle chuti)
sůl, pepř, koření na kuře nebo grilovací koření

Postup:
Kuřecí řízek omyjeme a usušíme. Následně jej nakrájíme na malé kousky, kostičky nebo nudličky, a přendáme je do misky nebo na hluboký talíř. Posypeme kořením na kuře nebo grilovacím/steakovým kořením prostě tím, co máte rádi a zakápneme olejem. Nyní nudličky promícháme s kořením a olejem a necháme odpočinout. (Já je ráda míchám holýma rukama, z nějakého nevysvětlitelného důvodu mi to dělá dobře.)


A nyní přichází čas na zeleninu. Nakrájíme rajčata na kostičky, připravíme si rýži a kukuřici, pokud Vám nezbyly z předešlého vaření tak, jako mě. A už můžeme dát pánev na plotýnku a nechat ji rozpálit. (Vzhledem k tomu, že jsme si maso promíchali s olejem, již jej nemusíme dávat na samotnou pánev.) Ve chvíli, kdy z pánve sálá teplo, dáme na ní osmahnout připravené maso. Až je maso více méně hotové, přidáme rýži s kukuřicí a mícháme cca dvě minutky, aby se vše prohřálo. A nakonec přidáme do směsi rajčata a vše osolíme a opepříme. Můžeme dát i chili, kdo má rád pálivější, ale bohatě stačí, když Vám ujede ruka s pepřem jako mě :-D. Nyní stáhneme teplotu na minimum a necháme dusit. Rajčata pustí šťávu a vytvoří výborný sos. Až ztratí svůj původní tvar, máte hotovo!

Můžete podívat jen takto, což byl můj případ, ale určitě by se dala směs posypat i sýrem nebo promíchat se lžící kysané smetany. Pokud Vás tento recept oslovil a budete jej vařit, dejte vědět, jak se Vám to povedlo, případně zda jste jej o něco obohatili.

Přeji Vám krásné podzimní dny plné pohody!



1 komentář:

  1. Špagetová rychlovka
    * cherry rajčátka
    * česnek
    *olivy
    *sůl
    *pepř
    *bazalka nebo provensálské koření
    * špagety
    * (olivový) olej
    * sýr

    Špagety dáme klasicky vařit do vroucí vody. Na pánvičce si rozpálíme olej a dáme do něj nakrájený česnek. Pak přidáme nakrájená cherry rajčátka a olivy. Necháme osmahnout, až rajčátka pustí šťávu. Opepříme, přidáme koření.
    Já ještě házím scezené špagety do pánve, aby se to hezky promíchalo.
    Nakonec posypeme sýrem.

    Trvá to cca 15 minut ;-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!