halloweenské vaření

Vím, že si asi říkáte: "Co to proboha je?! Jaký halloween, jsme v Čechách, tak nepřebírejme svátky odjinud. Sami jich máme dost." A já s Vámi naprosto souhlasím. Nepřebírám svátky a rozhodně nemám ráda takové to Santovské nadšení, ale podzim je období dýní. A předloňský podzim jsem strávila ve Švýcarsku, kde jsem mohla ochutnat výbornou dýňovou polévku. A protože jsem si loni na tu chuť a ten moment vzpomněla, snažila jsem se najít recept a připravit si ji i v Čechách. Recept jsem našla na zde, vyzkoušela jsem ho a můžu ho jen doporučit.

Vím, že je spousta receptů na všechno. Co člověk to jiný recept, ale já Vám přináším mnou ozkoušný. A je na Vás, zda ho budete vařit takto nebo si jej ozvláštníte a přizpůsobíte svým chutím. To už je na Vás, tady ho máte...

Dýňová polévka

Suroviny (cca pro 4 osboby):
1kg dýně
1 stroužek česneku
2 cibule
2 jablka
3 cm zázvoru
2 kostičky bujónu
1 lžička kari
sůl, pepř a olej


Postup:
Dýni si očistíme, oloupeme a nakrájíme. To samé uděláme s jablky a cibulí. Cibulku zpěníme na oleji a přidáme k ní jablka pokrájená na kostičky a rozmačkaný stroužek česneku. Dále do hrnce nastrouháme zázvor, celé 3 centimetry kořene a zasypeme jednou lžičkou kari. Vše promícháme a necháme spojit chutě během dvou minut. Musíme ale směs čas od času promíchat, aby se nepřichytila.


Po dvou minutách nasypeme do hrnce dýni taktéž nakrájenou na kostičky, přidáme kostky bujónu a zalijeme litrem až litrem a čtvrt vody. Samozřejmě můžeme bujón a vodu nahradit vývarem, zeleninovým nebo kuřecím, pokud je máme doma.

Vše promícháme a necháme vařit při středním ohni půl až tři čtvrtě hodiny. Poté stáhneme hrnec z ohně, vše pořádně rozmixujeme a dochutíme solí a pepřem. Podáváme se lžící zakysané smetany, krutony nebo jako já s opraženými dýňovými semínky.

Dobrou chuť!


PS: Zkusili jste si jí uvařit? Chutnala Vám? Nebo máte na dýňovou polévku jiný recept, jaký?

1 komentář:

  1. to vypadá zajímavě :-)
    já jsem dělala dýňovou s červenou čočkou a teď mam ještě v plánu uvařit dýňovou s kokosovym mlíkem :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!