co na chleba?

Znáte ten pocit, když dorazíte po celém dni domů a stoupnout si k plotně se Vám urputně nechce? Já ano, a vždycky tuto situaci řeším studenou večeří. Občas člověk prostě nemá chuť vařit. A od toho jsou tu pomazánky. Samozřejmě nejen k večeři, přijdou k chuti i místo snídaně či ke svačině. Já jsem se jejich výrobě dlouho vyhýbala. Viděla jsem v nich nějakou vědu nebo spíš um, jak umíchat studené infredience, zapracovat do nich koření a vytvořit tak vyváženou lahodnou chuť. Dneska už se jich tolik nebojím, byť mám vůči nim respekt a vždy mě něčím překvapí. Vybrala jsem dvě moje oblíbené a asi nejrozšířenější, a pak jednu, kterou jsem měla tu čest ochutnat, chytla mě a rozhodně ji zařadím mezi své oblíbené.

Rybičková

Suroviny:
balíček sardinek ve vlastní šťávě či v oleji
margarín
sůl, pepř

Postup:
Otevřeme rybičky. Nejprve jen malinkou škvíru, kterou necháme odtéct šťávu nebo olej, a pak celé. Přendáme je do připravené misky, kde je vidličkou romačkáme. Přidáme margarín, může být v podstatě cokoli, já poslední dobou používám Crème bonjour. A opět vidličkou mačkáme. Osolíme, opepříme a mícháme do té doby, než nám nevznikne hmota mazatelná na pečivo.

Vajíčková

Suroviny: 
2-3 vejce (dle počtu lidí, pokud děláte pomazánek víc, stačí dvě)
margarín
1 čtvereček taveného sýra
sůl, pepř

Postup:
Vajíčka uvaříme natvrdo a oloupeme. Následně je pokrájíme do připravené misky. Já osobně vajíčka krájím nožem, jako když sekám petrželku do polévky. Použít ale můžete také takový ten pákový kráječ, který vajíčko nakrájí na plátky, pak ho jen strčíte naštorc a překrojíte znovu. To je na Vás, já prostě a jednoduše ten pákový kráječ nemám. Poté do misky k vajíčkům přidáme sýr a margarín a opět se chytíme vidličky, pomocí které vše promícháme. Osolíme, opepříme a promícháme. Naším cílem je opět získat celistvou hmotu.

Mrkvová

Suroviny:

2 mrkve
100 g eidamu
200 g měkkého polotučného tvarohu
sůl, pepř, pažitku na posypání

Postup:
Mrkev oškrábeme a nastrouháme nahrubo. Poté nastrouháme nahrubo i sýr a vše smícháme s tvarohem, solí a pepřem. Můžeme ozdobit nasekanou pažitkou nebo podávát jen tak.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!