tři, dva, jedna,...začínáme

Na každého jednou dojde. Někdy dřív někdy později. Já osobně jsem vaření odolávala velmi dlouho. Ano, jasně, pomáhala jsem od malička v kuchyni, s vařením i pečením, ale nikdy mě to nelákalo. Pak přišla doba pořadů o vaření. Jedny z prvních v Čechách byla Prima vařečka, myslím. Tehdy mě okouzlily ingredience připravené v mističkách, každách zvlášt. Vše bylo úhledné a čisté.

Tehdy jsem poprvé začala uvažovat o tom, že bych něco zkusila. Máma mě od malička zapojovala, takže jsem uměla jakš takš uvařit bramborovou kaši, udělat palačinky (samozřejmě podle receptu) a puding. Potom ale přišlo období, kdy jsem se věnovala něčemu jinému a začaly se mi dít v kuchyni divné věci, a tak jsem tohle umění přenechala na nějaký čas šikovnějším.

Když jsem se ale před čtyřmi lety přestěhovala do Plzně a zjistila, že časový rozvrh ve škole mi v menze nic extra nedovolí, bylo jasno. Musím si stoupnout k plotně. Během těch dvou let jsem se stala kamarádkou s pánvičkou a těstovinami. No, řeknu Vám, že to nebyla žádná švanda, i když jsem se občas snažila. Bez trouby a s dvouplotýnkovým vařičem to bylo náročné, ale přežila jsem.

Opravdové vaření přišlo až ve Švýcarsku. Pro ty, kdo neví, byla jsem tam rok jako aupair ve slovenskofrancouzské rodině. Vařit pro dva kluky (osm a deset let) byl fakt zážitek. Jiný styl vaření, jiné suroviny a tak. Ve Švýcarsku jsem se třeba poprvé potkala s fenyklem... Byla to neuvěřitelná zkušenost. Měla jsem volné ruce, takže jsem mohla vyzkoušet vše, co jsem chtěla. Ne vždy jsem byla úspěšná, ale o to nejde. Dneska už nejsem ta upjatá holka, co musí na všechno koukat do kuchařky a troufnu si říct, že se umím u plotny docela otáčet. O tom by Vám ale mohli říct spíš mí strávníci na zámku, ve Švýcarsku nebo to mé štěstí. Třeba Vám to napíší do komentářů.

Pro Vás, kteří zatím tápáte nebo nemáte moc kuchařského sebevědomí. Nebojte se. Nic v tom není. Pořiďte si veselou zástěru, pusťtě si oblíbenou muziku a s chutí do toho! Chce to jen zkoušet. Vychytat mouchy spotřebičů, třeba když trouba na jedné straně peče víc. A uvidíte, vyzkoušíte si pár receptů a půjde Vám to od ruky. Tak hodně štěstí a vařečce zdar!


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!