počasí je sviňa

Na to, že je červen, tak se počasí moc nedaří. V loňském roce jsem byla touto dobou krásně opálená, bylo to i díky zkouškovému období, kdy jsem měla čas se vystavovat slunečním paprskům, ale jako zima, déšť, sníh, mlha a vítr?! Kde to jsme?

Jak mi počasí moc nepřeje, tak se bohužel ruší i plány na různé výlety a akce. Tento víkend byl tím jasným příkladem. 

Marťa tento týden oslavila narozeniny. Byly kulaté a jak už to tak bývá, chtěly jsme podniknout něco extra. Jak to dopadlo? Pršelo, takže pobyt venku nebyl možný. :-/ Ale nepředbíhejme... 

Jak se mi v kuchyni jako začátečníkovi normálně daří, tak v pátek se mi dařilo, než jsem začala vařit. Měla jsem v plánu upéct jednoduché slané šneky. Jak to dopadlo? No comment, propadla bych se do země. Špatně jsem zabalila těsto, takže se ze šneků stal závin. Naštěstí měl ale kromě vzhledu docela dobrou chuť, takže nakonec úspěch. Další na pořadu byly levandulové sušenky. Z těch jsem byla dost zklamaná a řešila, co všechno se nepovedlo, jestli jsem je moc vyválela nebo těsto málo propracovala. No, až na to přijdu, tak Vám sem hodím recept i s fotkou. (Poslední tip na recept se docela chytil, chcete další?)

Se sbalenými taškami jsme v pátek navečer zamávala Gorgier a vyrazila k Marti na víkend plná očekávání. Vypadalo to, že plány klapnou do posledního, ale veselila jsem předčasně. Zhruba o půlnoci jsme s holkama začaly řešit cestu na sobotní výlet. Kdy vlastně jede kabinka, abychom se dostali k ledovci. Prvním šokem bylo nalezení stránek, které nás totálně zmátly a v tu chvíli asi na hodinu zkazily plány. Uváděly, že kabinka, kterou jsme si chtěli zkrátit pěší túru, jede až od půlky června, kterou devátý červen rozhodně není. Asi ženská intuice mě nenechala na pokoji a hledala jsem dál informace, až jsem najela na jinou stránku (po hodině hledání), kde jsem našla, že právě devátého otevírají, takže jsme s Marťou usínaly se slovy, že se těšíme, ale jestli visutý most přejdeme, to nevíme.

Počasí vypadalo docela přívětivě, a tak jsme byli rádi, že jsme plánovaný výlet na visutý most nad ledovcem Trift přesunuli z neděle na sobotu. Vše jsme si připravili a vyrazili na výlet. Počasí se cestou tak trochu zkazilo a my sundali sluneční brýle. Jaké bylo ale naše překvapení, když nám paní u lanovky řekla, že nahoře sněží. Nedokážu ještě teď popsat ten pocit, kdy se na něco těšíte, uděláte maximum (na předpověď pořasí jsme se koukaly ve čtvrt na dvě ráno), aby vše vyšlo a stejně je to málo. Tady musím sklonit poklonu Aničce, která cestu tam (dvě hodiny) i zpět (dvě hodiny) odřídila. Bez úhony nás dovezla do Neuchâtelu a my vymýšlely náhradní plán. Bylo slunečno, teplo, bylo to jasné - jdeme k jezeru. Nenecháme si zkazit víkend počasím. Slunily jsme se tak intenzivně, že za pár hodin jsme se trošku připekly.

Ani to nám ale náladu nezkazilo. V neděli pokračovalo pozitivní myšlení při zvuku šicích strojů. Ano, to jsem Vám zapomněla sdělit, ve volných chvílích totiž probíhal tzv. šicí víkend. Tématem toho právě končícího byly gatě. Až bude vše připraveno, dozvíte se více :-D

A tady krasavec číslo jedna. Totoro, kterého totálně zbožňuju, je mým oblíbencem. Přesně takový ten zajíček z pohádek, kulaťoučký, s malými oušky, roztomilý, prostě k poňuchňání, ale jen za jedné podmínky - musíte si ho chytit! :-D

Krasavec číslo dvě zatím neprošel focením, takže ho uvidíte až v jednom z následujících příspěvků, ale je originální, milý, náladový a mazlivý. Toho chytat nemusíte, tedy pokud nejste Veronika :-D

A tak jedno ponaučení na závěr, nikdy nevěřte předpovědi, byť je jen pár (šest) hodin stará. Vždy mějte plán "B". A nikdy si nenechte počasím zkazit náladu, protože někde o pár kilometrů je líp. ;o)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!