první máj, lásky čas...

...no, u té lásky bych byla opatrnější, záleží totiž k čemu je vázaná :-D Boty, tašky, šminky,...nebo prostě člověk opačného pohlaví? Kdo ví... Co se mě dneska týče, tak den lásky začal velice zajímavým snem, ve kterém jsem lásku prožívala velmi intenzivně, až mě to probudilo a nebyla jsem si jistá, zda šlo o realitu nebo jen sen. Poté pokračoval den zamilovaných výbornou snídaní a výletem s dvěma princeznama. Nekecám, vezly jsme se v opravdovém kočáře, bmw, do kterého jsem při nastupování pokaždé zapadla jak do peřin a ze kterého se mi nechtělo vystupovat :-D Snad jen tehdy, když byl přislíben výborný tvarohový dezert z Aniččiny kuchyně!


Nic proti lásce, ale společným jmenovatelem posledních dní byla permanentní únava, čímž také omlouvám své mlčení tady. Za dva týdny, kdy jsem se vrátila z dovolené, jsem nevystoupila z kolotoče, který se nezastaví ani v těch následujících, což je na jednu stranu dobře, protože se nebudu nudit a o starosti mám postaráno, ale na druhou stranu se mi to tady už krátí. Ano, pouhé dva měsíce a půl a budu už doma nebo možná na zámku, kdo ví, jak to bude. Jedno je ale jisté, od září budu opět "školou povinná", a to bude fičák! Ale se starostmi pryč!

A teď trochu z reality show jménem život... O víkendu před týdnem a kousek proběhlo ve Francii první kolo prezidentských voleb, tedy nejen jich, ale budu se věnovat hlavně jim. Vzhledem k tomu, že jsem momentálně součástí francouzské rodiny žijící ve Švýcarsku, měla jsem možnost je sledovat z praxe. Realita je taková, že je hodně lidí, kteří chtějí udělat Sarcozymu "pápá". Na seznamu kandidátů bylo deset jmen, které se daly seřadit od extrémní pravice po extrémní levici. Bojovalo proti sobě sedm mužů a tři ženy. Jedna z nich nakonec "vyhrála", oproti očekávání a průzkumům získala Marie LePen osmnáct procent hlasů. Co to znamená? Francouzi chtějí změnu, a tak klidně volí i extrémní pravici... Ani oněch šest a půl milionů hlasů ale LePen neuvedlo do druhého kola voleb, kam se dostal stávající prezident a středový Francois Holland. O nadcházejícím víkendu se dozvíme, jak to bude. Bude rozhodovat nejen Francouzská republika, ale také devadesát šest tisíc Francouzů žijících ve Švýcarsku. Jsem sama zvědavá, kdo vyhraje, ale myslím, že si Nicola může balit kufry.

A teď první máj, Karel Hynek Mácha by měl asi radost, jak si jeho básničku valná většina lidí asociuje právě k tomuto dni, tedy lásky čas... komunisty využitý k vlajkovým průvodům a dnes známý jako svátek práce. Pro většinu lidí je to příležitost si po pálení čarodějnic udělat volný den strávený relaxem, sportem, sexem, hudbou,...prostě jak chtějí. Ve Švýcarsku tuhle možnost, ne že by se tu snad pálily čarodějnice, nemají bohužel všichni. Divíte se? Já jsem byla také v šoku. Jediným státním svátkem země helvétského kříže je první srpen, který připomíná vznik Švýcarské konfederace z roku 1291. Svátek práce se tedy slaví jen v některých kantonech, zdroje se liší, hovoří se ale ve většině o devíti nebo deseti kantonech. U nás se naštěstí slaví, takže jsme si mohly s princeznama udělat výlet do Bernu,...




1 komentář:

  1. medvědi nevědí, kde tuuuristi mají zbraně.. :D A měla jsi pravdu, Sarko odsvištěl, heheheeee. jen si ještě užívej, dokud tam jsi.. pak zase přijedeš sem... a .. kdoví, co bude. :) Zee

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!