pečení

O tom, kde a jak jsem slavila svoje letošní narozeniny, jste si mohli přečíst v únoru. Chlubila jsem se tím, že jsem měla i dort se svíčkami, byť jsem slavila dost daleko od domova. Jestli si pamatujete, šlo o cheesecake s bílou čokoládou a malinami ze Starbucks. Proč o tom ale píšu? Před dvěma týdny měl Pierre narozeniny, ale právě v ten den odjížděl na čtrnáct dní do Kanady se sborem, a tak jsme jeho pětačtyřicítku oslavili až dnes. K této příležitosti jsem hledala něco výjimečného, a povedlo se! Narozeninové menu bylo následující...

Jako hlavní chod byl losos s celerovou kaší. Jeho postup můžu poslat případným zájemcům. Jedná se o lehké a přesto syté jídlo, po kterém nemáte výčitky, že jste jej snědli...


A jako dezert byl výše zmíněný cheesecake, ale cesta k němu byla daleká. Již v únoru jsem ho hledala, ale našla jsem něco, co se mu podobalo. Včera už mi teklo do bot, takže jsem večer strávila na internetu hledáním. A světe, div se, Barunka byla úspěšná. Je to sice ve francouzštině, ale to mě nevadí. Nicméně chápu, že spousta z Vás francouzsky neumí, a protože se jedná o velikou dobrotu, rozhodla jsem se, že se s Vámi o tento recept podělím i v češtině.

Co je potřeba?

Korpus
250 g sušenek (můžeme použít máslové nebo třeba karamelové, kdo jak má rád)
75 g rozpuštěného másla

Náplň
700 g sýra typu Philadephlia (pozor, natur, jinak je slaná!!)
250 ml zakysané smetany (ale plnotučené, žádná light)
400 g bílé čokolády (píšou na vaření, ale já jsem dala normální a taky se to dalo :-D )
110 g cukru krupice
3 vajíčka
100 - 150 svařené malinové šťávy bez zrníček (1dcl vody, 100g cukru krupice a 250g malin)

Vyšší dortová forma! Je toho fakt hodně! :-D

Jak na to?

Ideální je nejprve si připravit tu malinovou šťávu. Nepotřebujeme čerstvé maliny, ale ty zmražené musí být povolené, neb je budeme mixovat. Nejprve svaříme vodu s cukrem, kterou po přivedení k varu přelijeme maliny a společně vše rozmixujeme. Následně pak přelijeme přes husté sítko nebo utěrku, aby se nám do misky nedostala zrníčka. Hotovou šťávu dáme do lednice. (Když nám zbyde, je výborná s bílým jogurtem, zakysanou smetanou nebo se zmrzlinou.)

Ještě před začátkem přípravy, vyndáme si sýr z lednice, aby se nám s  ním poté dobře pracovalo.

A nyní již na samotný dort. Základem je korpus. Sušenky rozdrtíme. Já je dávám do igelitového sáčku a párkrát přejedu válečkem, to úplně stačí. Pozor, nesmíte z nich udělat prášek, to by korpus nedržel náplň!!! Rozdrcené sušenky by měly vypadat asi takhle...


Poté do nich nalijeme rozpuštěné máslo. Nelekejte se, jestli se Vám ho zdá málo. Je ho dost, musí se to jen dobře promíchat. Poté směr natlačíme na dno dortové formy. Já si třeba pomáhám dnem skleničky, ale můžete použít klidně i vidličku. (Někdo dortovou formu vykládá pečícím papírem. Jde to, i boky, ale musíte to udělat než položíte základ na dno ;-) ) A dáme do lednice odpočinout.


Ve vodní lázni necháme rozpustit bílou čokoládu a svaříme jí na páře se zakysanou smetanou. (Můžete to udělat i normálně v kastrůlku, ale pozor, ať se Vám to nepřipálí.) Mícháme do té doby, než se nám čokoláda se smetanou spojí v jednotný krém. 
Vedle si do velké mísy vyklopíme všechen sýr. Přidáme cukr. Až se nám to krásně spojí, přidáme vejce, ale jedno po druhém. Ne všechny najednou! 


Po úspěšném přimíchání přijde na řadu čokoláda se smetanou. Já osobně jsem tuto směr přidávala také postupně. Nebojte, míchejte jako splašení a ono se Vám to spojí. A v tento moment je potřeba vyndat korpus z lednice. Pomalu a klidně nalijeme náplň na korpus, ale také po částech. Nejprve první část, polovinu, kterou posléze pokapeme malinovou šťávou a lžičkou, vidličkou,...nějakým udělátkem rozmažeme  kapky do tvarů, pokud jsme je již neudělali při kapání. Následně přidáme druhou polovinu náplně a opět dort pokapeme malinami a utvoříme libovolný ornament. Tady máte k nahlédnutí můj, ale nechce se unést svou fantazií, hm ;-)


Ono je stejně jedno, co na tom dortě vytvoříte, protože po hodinovém pečení v troubě na 165°C Vám vznikne něco jiného :-D Schválně můžete porovnat, sami.... Před a po...


Ať už to vypadá jakkoli, dort měl úspěch. Po lehké večeři to byla tedy koule na nohu, to musím uznat, ale pokud byste chtěli někomu udělat radost, tak tohle je žhavý favorit. Ještě jedna připomínka. Po upečení necháme dort ještě v troubě a to doby, než získá pokojovou teplotu. Poté jej přemístíme do ledničky a necháme uležet, ideální je prý dvacet čtyři hodin. My ho jedli po třech a byl také dobrý! ;o)

Co se týče dění ve Švýcarsku, tak skončila dvoutýdenní vláda žen u nás v domácnosti. Víkendy mám v podstatě rozplánované a koupenou letenku do Čech, už se na Vás těším!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!