nechci na konec světa, jsem v zemi divů

Přijela jsem. Pršelo. Chvíli jsem stála na nástupišti. Váhavě jsem přešlapovala. Bylo mi smutno, až mi slza ukápla, ale pak přijel vlak. Nastoupila jsem a od té doby si připadám jako v autobusu Harryho Pottera...


Metaforické popsání příjezdu a následného týdne by bylo :-D Teď ta věcná realita všedního dne. Kluci měli ještě týden prázdnin. (O systému prázdnin jsem tu již psala - mají jich více během roku, a poté kratší velké letní prázdniny.) Bylo hnusně, takže jsme byli převážně doma, i když v úterý jsme se byli projet na koloběžkách. Ve středu šli kluci na keramiku a my s Jankou využily volný čas na nákupy, nic se mi nelíbilo, takže jsem dělala jen poradkyni. Pierrův plánovaný odlet do USA zvyšoval frekvenci mluvení o případných nákupech v zemi oproti Švýcarsku o polovinu levnější. A tak jsme dva večery strávily s Jankou na stránkách www.converse.com, kde jsme se řádně vyřídily. Výsledek Vám sem pak někdy hodím v podobě fotografií ;o)

Z pobytu s klukama mezi "čtyřmi stěnami" mi začalo pomalu hrabat. Přeci jen, nic neuklidíte, nic pořádně neuděláte a musíte vymyslet program. Nakonec jsme to ale zvládli, myslím, velmi dobře a týden utekl jako voda. Co považuji za největší úspěch, je čtení si po obědě. Dva dny v týdnu jsme si po obědě zalezli k rodičům do velké postele a četli Lumpárny malého Mikuláše. Nasmáli jsme se u toho a já si i zdřímla :-D

V pátek jsme měli oproti jiným dnům změnu, kdy jsem kluky odvezla ke kamarádům a udělala si samostatné holčičí odpoledne. Bylo krásné počasí, procházela jsem se městem a uskutečnila jsem svoje malinký lidský sen...dojít do knihkupectví, vzít si knížku, která mě zaujme, schoulit se někam do kouta a přečíst pár stran. Zní to asi obyčejně, ale atmosféra byla neuvěřitelná...tlumená řeč lidí, tajemné pohledy a vůně knih.

Pak přišel černý moment pátečního odpoledne, kdy jsem potkala v jednom obchodě Češku, která byla natolik "inteligentní", že svůj názor na ostatní "vyřvávala" česky své matce, která byla hned vedle ní. Ani já jsem se nevyhla její kritice. Nebudu sem psát, co o mě tvrdila, ale nebylo to nic pěkného. Já byla natolik v šoku, tak konsternovaná, že jsem se nevzmohla na slovo a dodneška toho lituju. V první chvíli se mě to dotklo, pak mě to mrzelo, a pak jsem na ni byla naštvaná, jak můžou Češi vypadat ve světě solidně, když je mezi nimi tolik omezenců jako ona?! Je to k zamyšlení, ale ne na dlouho, neb my, normální lidé, s tím bohužel nic moc nezmůžeme.



Páteční večer vykouzlil nádherný výhled na jezero a hory. Vzduch byl deštěm pročištěn tak, že jsem se neudržela a musela si ten stále stejný pohled znovu vyfotit. Nikdy se mi neomrzí a pokaždé vypadá jinak :-D

Sobota byla opět ve znamení nákupů, ale ve Francii. Nakoupili jsme toho dost, byli jsme unavení, ale čekal nás hvězdný večer v podobě Pierrova koncertu se sborem. Řeknu Vám, byla to sranda. Fanklub, jak je Janka nazývá, měl věkový průměr asi sedmdesát let, takže jsme tam s Mariannou a klukama snižovali věkový průměr, ale byli jsme v oslabení. Zpěv byl krásný. Několik písní s nimi zazpívala i jedna mladá slečna, které jsem ale při zpěvu nevěřila ani nos mezi ušima, takže jsem si spíš užívala písně mužského sboru. Při písničce "Emmenez-moi" mě dokonce rozplakali. Poslechněte si ji, ale není to stejné jako ve sborovém podání a navíc je originál o něco rychlejší...



Nedělní dopoledne se neslo ve stylu tenisu, držení palců a vítězných výkřiků. Odpoledne pak patřilo babinci. Bylo to skvělý, vymyslely jsme další plány, takže to vypadá, že ty necelé tři měsíce, co mě tu ještě čekají, budou pěkně nabité a že se nudit rozhodně nebudu! Tak teď už na kutě, ať mám na ta dobrodružství sílu a Vám přeji pohodový pracovní týden!

1 komentář:

  1. Týjo, nějak jsem se k tvému blogu celkem slušnou chvíli nedostala... Ale to nevadí, teď to čtu s (ještě větší!) chutí :) Krásné zážitky.. A připomínka Harryho... Asi si ho zase budu muset přečíst... :) A mám zase chuť někam vyrazit! <3 Zee

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!