navštívil mě velikonoční zajíc

Velikonoce jsou svátky spojené s náboženstvím snad ještě víc než Vánoce. U nás v Čechách se to většinou moc neřeší, spíše na Moravě. A i tam se jedná o pletení pomlázek, originální říkanky a spíše ty pohanské zvyky. Švýcaři, Francouzi, a co jsem slyšela, i Holanďané jsou na tom ale jinak.


Děti nechodí s pomlázkou od domu k domu, nezpívají a nedostávají vajíčka. Podle tradice hodné děti o Velikonoční neděli navštíví velikonoční zajíček a poschovává sladkosti a malé pozornosti v zahradě. A děti hledají a hledají. Slyšela jsem, že některé schovky jsou doopravdy promyšlené, a že si mnozí dávají při hledání i pauzu. :-D

A protože já jsem byla hodná, navštívil mě s předstihem zajíček, a dokonce jsem nemusela hledat. Podívejte...


A co jinak? Je čtvrtek pátého dubna, odpoledne se vydám na cestu domů a už teď ráno mám cestovní horečku, vlastně už od včera :-D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!