sedm

To není reklamní slogan na auto, ani název filmu, to je počet měsíců, které jsem strávila ve Švýcarsku, v zemi hor a jezer. V zemi, kde se platí i za vzduch, který dýcháte. V zemi, kde lidé vědí, kam jdou jejich peníze z daní.


Můj dosavadní pobyt probíhá zatím bez problémů. Po počáteční nervozitě jsme se s rodinkou sblížili. Našla jsem si zde kamarádku, která odjede ve stejnou dobu jako já. Našla jsem si tu i další lidi, kteří tu zůstanou a za kterými budu třeba moci jezdit. Objevila jsem kouzlo domu u jezera, které je stejné, ale vždy vypadá jinak. Mám postel, ve které mě budí sluníčko. A v podstatě mi nic nechybí.

Naopak jsem ale sedm měsíců, až na mou dovolenou, bez rodiny, bez blízkých a bez mých miláčků. Člověk má čas přemýšlet a uvědomí si, že doopravdy platí: "všude dobře, doma nejlíp". Není to myšleno tak, aby člověk po celý život tahal kačera, spal na peci a schovával se za máminu sukni. Ale v cizině občas přijdou momenty, kdy mi chybí ty nejběžnější věci, které jsem si v Čechách předtím neuvědomovala.

Mám se dobře a svého rozhodnutí nelituji ani na moment. Co by bylo, kdybych neodjela? To mě nezajímá. Bylo by to určitě všechno jinak, ale to bych pak nezažívala momenty jako dneska. Mluvila jsem s Denčou na skypu a popisovala jsem jí dortíky, co jsem včera pekla... "Vypadaly jako muffiny. Byly na povrchu pevné, ale byly křehké a uvnitř byly...no...tekuté...né...já nevím...no, vygoogli si slovo fondant..." :-D Kdybych neodjela, nepoznala bych spoustu věcí. Žila bych svým dosavadním životem, místo na dovolenou do Čech bych jezdila na zámek. Ale tam jezdím i tak, takže lidi, věřte, pokud budete moci, pusťte máminu sukni a zkuste vyjet ven. Na měsíc, na semestr, na rok. Protřídí se Vám přátelé, uvědomíte si spoustu věcí a zažijete toho hodně a těch fotek, co uděláte!

Dnes je třináctého března a za čtyři měsíce a týden se vrátím zpátky do Čech, do země, kde jsem se narodila. Do země, kde jsem ráda a mám spoustu přátel. Do země, kde mi brzy skončí prázdniny. A sakra se těším!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!