šašek, šáša, šášula...

...přihlouplý jak bambula. Tak přesně takovýhle mám pocit z dnešního rozhodnutí o přímé volbě prezidenta. Tímto se předem omlouvám všem, kteří se politicky nijak neangažují (nevolí), ale dnešní příspěvek bude mít politický podtext, vlastně obsah!


I když jsem v údolí mezi vysokými horami, i ke mě se doneslo přes internetový signál, že se jedná o přímé volbě prezidenta. Některé strany to dokonce měli již ve svém volebním seznamu slibů. Ale zamyslel se někdo z nich, k čemu to bude?! Senátoři tvrdí, že se nebojí, že by lidé zvolili do funkce hlavy státu šaška, ale když se podíváte na převážnou většinu členů Parlamentu České republiky, tak tomu tak je! Vím, že Václav Klaus není ideální prezident, mám vůči němu také své výtky, ale pořád je svým způsobem "prezident", jak má být. I když v Čechách prezident má čistě reprezentativní funkci a více méně nic neovlivní, jak by si mnozí lidé přáli..."Lidé si přejí zvolit prezidenta sami, aby to tady dal trochu do pořádku. To se jim ale nemůže splnit," řekl lidovec Petr Pithart a má pravdu a ví to každý, kdo četl Ústavu nebo má alespoň nějaké ponětí o pravomocech prezidenta.




Asi si řeknete, proč mě to tak rozčílilo, ale vy si nevzpomínáte na poslední návrhy, kdy se mluvilo o přímé volbě? Jména typu Gott a podobně. Promiňte, ale chce se mi zvracet. Umělci by se měli věnovat kráse, umění a dějinám naší země a ne politikaření. Můj otevřený názor je, že prezidentem by se měl stát člověk, který má nějakou politickou minulost nebo který se v blízkosti tohoto prostředí pohyboval, ne, jako lákadlo na billboardech při předvolební kampani.

No, tak to by bylo k dnešním novinkám ze světa, z Čech. A novinky ze Švýcar? I tak samostatná země, jakou je Švýcarsko, která "opovrhuje" nadnárodními uskupeními a podobně slaví svátek svatého Valentýna. Jen jsem přijela do vedlejšího města a na nádraží mi k svátku všech zamilovaných, dle plakátů, přáli všichni zaměstnanci obchodů a služeb právě z nádraží. Do Valentýna zbývá ještě několik dní, tak mi dejte pokoj. Jinak, slibuji, i on je jedním z nadcházejících témat příspěvku. Mimo chodem, hledám francouzské brambory ;o)


1 komentář:

  1. No, Báro, co na to říct? Holt budeme muset všichni volit o sto šest, aby to dopadlo - v rámci možností - dobře.
    Irís

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!