první únorový víkend

Počasí posledních dnů jen kouzlí neuvěřitelné obrazy, které bohužel foťákem, tedy alespoň ne tím mým, nezachytíte, takže se Vám je pokusím popsat...

Ranní slunce, měkké světlo, taková jakoby světle modrá a světle žlutá zář. Do toho vítr hnal vlny na jezeře opačným směrem, než obvykle. Tak jakoby nad nimi tančila pára. Ale nebyla mlha. Byl to takový zajímavý a těžce zaznamenatelný stav. A do toho všeho blyštící se sníh, který oproti prosinci drží už týden. A během dne, kdy slunce cestuje po obloze, se mění barva jezera, až dostane takovou tu mořskou temně modrou barvu, po které se míhají jen bílé vlny. Prostě pohled pro bohy!




Nejen o bozích bylo také páteční promítání. Pierre byl na pracovní večeři, tak jsme s Jankou dětem pustili Auta 2 na počítači a sami si užívaly snímku Himalaya. Bylo to zajímavé, dvd koupené ve Švýcarsku, takže nemělo nic než francouzštinu a žádné titulky. Super! Upřímně, bylo tomu rozumět až na jednoho starého pána, který, jak už to u těch staříčků bývá, trochu šišlal, huhňal a já nevím co ještě :-D Děj byl takový, no, odpovídá názvu. My jsme si to s Janou kořenily poznámkami, takže se sto minut filmu dalo vydržet. Mě se chtělo pekelně spát, takže jsem si to moc neužila, ale asi je dobré to vidět, jen od toho nečekejte žádnou bombu.

Na víkend jsem vzhledem k venkovním teplotám zrušila veškeré akce a měla v plánu překládat a tvořit. Jak to dopadlo? Koukala jsem na fed cupové zápasy, někde v angličtině :-D, česká opět zklamala. Vypsala jsem si poznámky z knížky o Francouzích. Některé poznatky jsou doopravdy k pokukání. Například:

"Francouzi jsou přesvědčeni o tom, že anglicky mluvící jsou hrdi na svou jazyk stejně jako oni, a tak nechají raději Vás pitvořit francouzštinu, než by oni pitvořili angličtinu. V tomto případě Vám odpustí i chyby, které by za normálních okolností jen s těží přehlídli."

nebo

Při přijímacím pohovoru na výšku:
"Jaká je hloubka Seiny po Novým mostem?"
"Pod kterým obloukem?"

A tak by se dalo pokračovat dál. V sobotu večer jsme měli pozvanou návštěvu. Janka vařila halušky a já v pátek odpoledne připravila dezert - koláč s krémem z bílé čokolády a malinami. Měla jsem z toho strach, byl to opět recept z internetu, ale nakonec měl úspěch, což jsem měla velikou radost. Kromě koláče měla úspěch i moje francouzština, podle návštěvy, což mi udělalo radost dvojnásobnou, a tak jsem se celý večer tak nějak tetelila s úsměvem na rtu.

Nedělní ráno proběhlo podle mých představ. Vzbudila jsem se, půl hodinky se ještě válela, pak si dalších třicet minut četla a až poté jsem se hrabala zpod peřiny. Nahoře na mě čekal uvařený čaj a připravená snídaně, co víc si přát, hm? Poté jsem se odebrala opět fandit našim holkám do Německa. Mezitím jsem ukončila výpisky z knížky. Napsala si první citace a zdroje do budoucí bakalářky. (Pro informaci ji budu psát až na příští rok, ale strýček se hodí ;-) ) A začala jsem s úkolama do jazykovky, sakra, já jsem pracovitá :-D, no, a tak to šlo cca do tří hodin, kdy jsme se s Janou rozhodly vyrazit ven. Takže jsme se kvalitně zabalily do teplého oblečení a s nabitými fotoaparáty se vydaly na procházku.¨


Po dvou hodinách jsme přišly domů zmrzlé jak ty hovínka, ale s parádníma fotkama. Když chcete mít hezké fotky, je potřeba pro ně také něco vytrpět! ;o) A víkend je v háji. To to letí. Za pár měsíců už budu doma, do té doby ale ještě musím hodně pocestovat, takže další tour je na plánu na příští víkend. Článek tedy vyjde až za sedm dní, nicméně, vy se můžete těšit už teď! :-D

Tak přeji úspěšný pracovní, studijní a prázdninový týden a taky mi něco napište, ať vím, jestli se Vám ty moje zážitky a poznatky líbí.

1 komentář:

  1. Je to báječný, Baru.. Vypadá to, žes využila každou vteřinku tohoto víkendu ;) Fotky jsou super a ten koláč bych chtěla taky vidět (ale především ochutnat ;)). A taky bych si ráda přečetla tu knížku o francouzích... to musela být sranda :D Zee

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!