pozvání

Byť jsem tu už přes půl roku, mnozí z Vás se mě neustále ptají na to, kde to vlastně jsem a tak. Takže pro pořádek, moje stávající místo pobytu se jmenuje Gorgier, známější je spíš jeho soused Saint Aubin. Obě dvě městečka se nachází v kantonu Neuchatel, a to nedaleko jeho hlavního města - Neuchatel, překvapivě :-D


Kanton Neuchatel má ideální polohu, najdeme na jeho rozloze nejen nějaké ty kopce, ale také jezero, které má v létě oproti moři jednu výhodu, není slané. Na dně neuchatelského jezera se těží písek a samotná "sladká louže" vydá rybářům za rok nespočet ryb. Jedná se o frankofonní část Švýcarska, takže úředním jazykem je francouzština. V hlavním městě, které obývá 31 000 obyvatel, je druhé nejlidnatější hned po La Chaux de Fonds, se nachází univerzita, galerie, muzea, divadla a spousta dalšího.

A pozvání? Kde se vzalo? Přestože jsem tu již od poloviny srpna, dneska mě ve schránce překvapila obálka od obce. Trochu jsem se lekla, jestli mi neposílají nějakou stížnost, pokutu či co já vím. Opak je pravdou. Byla jsem obcí oficiálně pozvána na setkání nově příchozích obyvatel. Takové vítání občánků, ale pro dospělé. Asi to zní absurdně, ale v zemi, kde je složité najít si nějaké blízké přátele, mi to přijde jako ideální možnost někoho poznat. V tu chvíli mě napadlo, že škoda, že v červenci odjíždím, ale na druhou stranu se domů těším ;o)

Zmínila jsem obtížnost seznámení, navázání přátelství. Ano, pokud se bavíme o Švýcarech, jsou uzavření a k tělu si jen tak někoho nepustí. Takže není výjimkou, že si na ulici připadáte trochu jako pozorovatel, nezúčastněná osoba. Taková ta slovanská pohostinnost se tu jen tak nevidí. Na pozvání od kolegy budete čekat dlouho. A jak si tedy najít přátele? No, podle rady slečny, která tu již šestým rokem žije, najděte si kamaráda a doufejte, že on bude znát hodně lidí a bude aktivní a jednou budete mít možnost se s nimi setkat, nebo alespoň s některými...

Tak to by pro dnešek stačilo, pár informací jste dostali. Kdybyste měli nějaké konkrétní dotazy, pište ;o) A piště, i kdybyste neměli dotazy. Mějte se hezky!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!