ledové ostří v neděli

Kdyby teploměr neukazoval pět stupňů, řekla bych si při pohledu z okna, že je září. Škoda, není. Je únor a do léta ještě daleko. A tak si snažím plánováním jednotlivých víkendů zkrátit čas, ale tentokrát to nějak nevyšlo...


Ano, plány jsem měla pěkné, dokonce jsem o nich byla plně přesvědčená, leč realita byla jiná. Oba dva dny jsem měla v plánu překládat. Ve finále jsem se během obou dvou dnů překladům přeci jen věnovala, ale úplně jiný čas, než jsem chtěla. V sobotu jsem si vstala hezky s budíkem, zacvičila si, dala si ranní spršku a v deset skvělou snídani. Pak jsem skočila na poštu a chtěla jsem se vrhnout do práce, když tu...tu se na skypu objevila Zuzka, se kterou jsem už dlouho nemluvila. Posílala jsem jí v pátek před cca třemi týdny dopis, ale nedošel. Ani pohled, co jsem jí posílala, tak jsem se rozhodla to nahradit hovorem. Než jsme se povídáním dostaly do přítomnosti, trvalo nám to přes hodinu. No, a pak najedou bylo poledne. Ani nevím jak :-D Poobědvali jsme s rodinkou a přišla nabídka výletu do Francie, do Montreau, tak proč ne, když je tak hezky...

No, pěkně jsem to zapekla, ale kdybych s nimi nejela, přišla bych o jeden super zážitek - návštěvu Pierrova pracoviště. Firmu nebudu jmenovat, ale ve znaku má dvě propletené "J" ;o). Šli jsme tam vyměnit fólie na výrobky firmy s nakousnutým ovocem :-D Pro to je ideální bezprašné prostředí, proto jsme jely do továrny. Pierre mi ukázal svou kancelář, nazval ji svým bordelem a já při pohledu na stůl jsem si vzpomněla na svého dědu, který mýval v pracovně kalkulačky a také všechny ty výkresy a tak. Poté nás čekalo vzrůšo - oblékání do bezprašné komory, laboratoře, protože tam nemůžeme jít jen tak. První byly návleky na boty, jednorázové. Potom slušivá čepička, jednorázová. Škoda, že nemám fotku, vypadala jsem jako žampion! :-D Dále jsme ochránili komoru před našimi výdechy, ano, měli jsme roušku, s kytičkama, také jednorázovou. No, ale to nebylo všechno. Každý jsme obdrželi plášť a museli jsme si umýt ruce. Bylo třeba je dobře vysušit, neb následovaly gumové rukavice a když už jsme vypadali jako nějací šílení vědci, vydali jsme se dovnitř. Fotky nemám, ale vypadalo to tam jako v kriminálkách, které běží na Nově. No, doopravdy, ty přístroje a světla a tak... Bylo to úchvatné a bylo to vzrušující, byli jsme sami v továrně, sami v laboratoři, hmm...bylo to zvláštní!
A ty překlady? No, až když jsme se vrátili domů, takže kolem deváté večer, ale udělala jsem toho docela dost, takže jsem šla spát s pocitem spokojenosti.

vzpomínka na Čechy
Nedělní program byl původně identický s tím sobotním, leč ani druhá část víkendu neproběhla tak, jak měla. V pátek jsme se domluvili s pár lidma, že půjdeme bruslit, což změnilo mé překladatelské plány. Dopoledne jsem se tedy činila doma a v poledne jsem vyrazila na cestu. V Serriere ke mě přistoupila Marťa, a protože Evča nás nemohla odvézt do La Chaux de Fonds, pokračovaly jsme z Neuchatelu vlakem. Na nádraží na nás čekala Míša. Naším cílem bylo venkovní kluziště. Prošly jsme takovým hezkým parkem, byl hezký i plný sněhu, natož jak musí vypadat během léta, ach... :-D Byl v něm i altán, no, prostě nádhera. Na brusláku jsem si půjčila brusle a dostala studentské vstupné, přestože můj studentský průkaz už půl roku neplatí. No, nevadí ;o) Ježdění venku bylo fajn, svítilo i sluníčko, takže fakt, že jezdíte neustále dokola ani nebyl otravný. A po tom více jak hodinovém sportování jsme se odměnily sýrovým fondue. Bylo to výborné. Opět jsme ochutnaly novou kombinaci - s jablkem. Není to špatné. Opět s invencí přišla Evča, takže díky! K fondue patří vínko, tak jsme popíjely, povídaly a večer rychle utekl. Domů mě Evča odvezla autem, protože bych musela jinak čekat hodinu na nádraží, takže ještě jedno velké díky Evče, ale také velké díky Mišce, která to všechno spáchala do hromady. A dík také patří Martině, se kterou jsme se skvěle nasmály, už ani nevím čemu :-D

1 komentář:

  1. To zní jako úžasný víkend! A co jsem vlastně dělala já...? :D už vím, byl hudební a rodinný... a navíc jsme si volaly, takže paráda.. :) Zee

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!