kočka zabiják

Stejnojmennou knihu jsem právě dočetla. Konkrétně se jedná o Velkou knihu kočky zabijáka od Anne Fine. Můžete ji sehnat ve francouzštině a v angličtině, ale v češtině jsem ji na netu nenašla. Škoda, neb její přečtení nezabere mnoho času, ale zato Vás velmi pobaví.

Ti, co mají nebo někdy měli co dočinění se čtyřnohým domácím mazlíčkem, který ať je jakýkoli, tak je svůj, tak se budu smát od začátku do konce. Ne nadarmo se říká: "Když zavoláte na psa, přiběhne. Když zavoláte na kočku, přijme Váš vzkaz, uloží ho a někdy se Vám ozve."



Pro ty, které by snad mohlo slovo "velká" v názvu odradit o této knížky, mám jednu příjemnou informaci. To vydání, které jsem četla já je o něco větší, než A5 a je psané docela velkým písmem. Navíc je doplněno mnohými fakt zábavnými ilustracemi, takže když se člověk konečně uklidní, začne se smát znovu, protože ho nanovo rozesměje obrázek k dané situaci či vtipu. Tady je názorná ukázka:

...Nesnáším sobotní rána. Nesnáším ty "máš peněženku?", ty "máš seznam?" a ty "je potřeba koupit kočičí žrádlo?". Samozřejmě, že je potřeba koupit kočičí žrádlo. Z čeho bych pak celý týden asi žila? Z větru?...

...Kdo tady bude koho poslouchat? Copak jsem pes? Copak přiběhnu, když zavoláš? Ne! Když chci najíst, motám se ti mezi nohama s občasným pohledem směrem k misce. A ty mě nakrmíš. Když chci pustit ven, třu se o dveře s nepříjemným mňoukáním. A ty mě pustíš. Takže kdo tady koho bude poslouchat?...

...Já toho ptáka nezabila. On ke mě přiletěl úplně sám...No, dobrá, možná jsem mu tlapkou jednu vrazila, ale fakt jsem v tom nevinně...

No, a takhle bychom mohli pokračovat dál. Jak jste jistě pochopili, knížka je vyprávěná hlavním hrdinou - kočkou, takže to doopravdy stojí za to! Pokud se Vám tedy naskytne volné odpoledne a budete mít tento titul po ruce, nechte se unést vtipem a myšlenkami jednoho z huňatých, vrnivých a náladových zvířátek!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!