jak se dělá dětství

Jedno velké upozornění na začátku článku: Tento příspěvek není vhodný pro ty, kteří věří v existenci Mikuláše, čerta a Ježíška. Tímto se jim omlouvám, ale zde je pro Vás zakázaná zóna!





A nyní můžeme začít. Víte, i já jsem kdysi věřila na Ježíška. A dokonce když jsem byla malá, moje mamka dělala čerta. To jsme ještě bydleli na Vráži. A já byla malá a zůstala u babičky s dědou. A když přišel Mikuláš se svou bandou, tak jsem poslušně zazpívala, zarecitovala a strašně se rozeřvala, protože jsem spatřila toho ošklivého čerta. A on se tak ke mě měl...byla to moje mamka.

I ve Švýcarsku chodí svatý Mikuláš, ale tak trochu jako Santa v Americe. Děti dávají k oknům boty. Musí být čisté a celý pár. Kromě nich si Mikiho kupují třeba mrkví a cukrem. Dneska jsem se musela doopravdy smát, neb Pierre s klukama loupal mrkve pro Mikuláše. Zpívali si a bylo to roztomilé. Pak dobroty uložili i s psaníčkama (věnování) do misek a dali k botám. Pierre je šel uložit a přečetl jim dlouhou pohádku. Kluci usnuli a hody mohly začít... My s Jankou seděly dole u stolu, povídaly jsme si a najednou slyšíme chroupání. Áááá, svatý Mikuláš aneb Pierre poctivě jedl oloupanou mrkev, ale ne všechnu, aby to nebylo okaté ;-) Hned na to šel, dopřipravil balíčky, obvázal je mašlí a strčil do bot.

Bylo to hrozně roztomilé. Víte, ten čas, kdy Vaši sourozenci nebo děti ještě věří na tyto pohádkové nadpřirozené bytosti. Ten třpyt štěstí v očích. To očekávání. Ta netrpělivost. Jsem ráda, že to mohu s klukama prožít. Takto se dělají zážitky z dětství a vlastně si i tím my, dospělí, prožíváme druhé radovánky a nejen vánoční.

Tak zavřete oči a zasněte se do momentu, kdy jste seděli jako malí u stromečku a rozbalovali dárky. "Jééé, ten Ježíšek, děkuju!" Jen ty naše sny se mění. Když jsem byla malá, přála jsem si panenku, ale dneska si přeju, abych byla na Vánoce doma. Abych mohla s našima povečeřet kapra se salátem. Abych s nimi mohla prskat prskavky. Abych s nimi mohla zazpívat koledy. A abych se s nimi mohla porvat o babičinu skvělou vánočku. Děkuju, Ježíšku!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!