perníček sem, perníček tam

Aneb tři týdny do Vánoc. Je to cítit všude, že máme za sebou první adventní neděli. Na domech svítí světýlka a ze stran lezou "Santové". Tady se jim říká Pere Noel - Otec Vánoc. Kromě dekorací to ale na zimu nevypadá. Svítí sluníčko, je teplo, dneska jsem si vyrazila v balerýnách, juch! Ano, připadám si jako na Floridě na Vánoce, kde jsou všichni v plavkách a kolem Santové. Tady sice v plavkách nejsme, ale skoro ;-)


Když jsem v neděli dorazila domů, ještě jsem stihla namazat marmeládou dvě dávky ořechového cukroví. V pondělí je namočila v čokoládě a upekla perníčky z kila mouky. Byla to sranda, protože jsem potřebovala nadrtit koření, ale bohužel hmoždíř v nedohlednu. Tak jsem jej nahradila paličkou na maso, nu, člověk musí umět improvizovat.
Při drcení koření jsem si vzpomněla, jak jsme s Kubištou a Ťutím drtili koření na zámku v mramorovém hmoždíři. Bylo to skvělé, já na ně o holích dohlížela a oni se o to prali. Zámecká kuchyně pak voněla ještě o adventu :-D
Zadělat těsto nebyl problém, stačilo už jen předehřát troubu a hurá na věc. Nejdřív jsem se kluků ptala, zda mi chtějí pomoci, ale měli na práci jiné věci. Ale když kuchyní zavoněly perníčky, nahnali se tam se stoličkou a židlí a já se neměla kam hnout. Vykrajovátka se jim zdála moc nudná - máme hrocha, srdce, hvězdu, kometu, Tatínka Vánoc, slona, lokomotivu a ještě jsem vystřihla z papíru stromek a sněhuláka - a tak se jali vytvářet vlastní motivy. Nedali se vysvětlit, že když udělají z těsta kouli, neupeče se za těch šest minut, které stačily vykrojeným tvarům. Hodně jsme se nasmáli a já hlavně pak hodně uklízela. Hladká mouka byla po celé kuchyni.

Perníčky byly všude, bylo potřeba je ještě nazdobit, takže jsme je nechali venku. No, málem bylo potřeba najmou ochranku, aby je kluci nesnědli. V úterý jsme měli návštěvu - Lina, Maximova spolužáka. A tak jsem klukům k obědu dělala palačinky. To by nebylo nic zvláštního, ale já dopoledne byla koupit vajíčka, neb jsem den předtím zpracovala poslední do perníkového těsta a na potření. Připravila jsem těsto z půl litru mléka a oni ho snědli! Musela jsem přidělávat! A co víc, zpracovala jsem všechny vajíčka! Ale já je potřebovala ještě na polevu, a tak jsem klukům (Maximovi a Linovi, Yannick měl odpolední vyučování) dala koloběžky a šli jsme koupit druhou dávku vajíček. Neprozřetelně jsem totiž dopoledne koupila jen šestivajíčkové balení. Svítilo sluníčko, tak to bylo fajn. Navečer jsem se tedy konečně dostala ke zdobení perníčků. Opět jsem nabízela klukům, že mi mohou pomoci, nechtěli. Pak ale přišel Maxim, že to zkusí. Nepochodil, nemá na to ještě cit v ruce, ale Yannickovi to šlo. Dokonce mě k tomu pak nechtěl pustit a já nechtěla rozdělávat další sáček, neb jsme byli již za polovinou. No, výsledek si můžete prohlédnout sami.

A tak máme již dva druhy cukroví a dalších cca šest nás ještě čeká, ale to jindy. Ostatní příprava na Vánoce už také postoupila. Již mám koupený balicí papír a pár dárků. Seznam je hotový, takže Ježíšek půjde v sobotu do jednoho krámu, centra, a všechno pořídí na jednom místě, aby pak už mohl jen balit ;-)

Kdybyste to nevěděli, do Vánoc zbývají tři týdny a dva dny. Tak a teď na kutě, ať jsme tomu ještě blíž, neb to si budu užívat dovolené v Čechách. Mějte se fanfárově!

1 komentář:

  1. Nádherný článek, Baru :)) úplně jsem dostala vánoční náladu.. :) jej a těším se, až nám byt provoní cukroví a jehličí.. uáá! a musim se sakra už někdy jít podívat na nasvícený vánoční stromeček na náměstí... :) Měj se krásně a pozdravuj kluky :)) Zee

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!