i mistr tesař se někdy utne

Fakt, doopravdy jsem věřila v naprostou stoprocentnost švýcarských úřadů. Oproti francouzské poště mě tu nikdo neupozorňoval na to, že stát jako Česká republika neexistuje nebo není v Evropě. Přišla jsem si tu jako doma, ale dneska se to změnila. Stála jsem na úřadě u okýnka a připadala jsem si jako debil!





Abych tu mohla být a pracovat, musela jsem požádat o spoustu věcí včetně o pracovní povolení - permit L. Krom toho, že jim to trvalo dva a půl měsíce, než mi to vyřídili, tak to ještě udělali blbě! Původně jsem byla nervózní z francouzštiny, ale zjevně jsme si rozuměly se slečnou za přepážkou. Konverzace byla následující:

B: Bonjour, j´ai recu une lettre que j´ai deja mon permit ici.
 (Dobrý den, dostala jsem dopis, že už mi přišel permit.)
S: Oui, moment, s´il vous plait.
(Ano, okamžik, prosím.)
S: Voila, 65CHF, s´il vous plait.
(Tady je. Poprosím vás o 65 franků.)
B: Voila. Eh, madame, je suis pas de la Pologne!
(Prosím. Eh, mladá paní, já nejsem z Polska!)
S: Vous n´etes pas Polognaise?
(Vy nejste Polka?)
B: Non, pas du tout. Je suis Tcheque.
(Ne, jsem Češka.)
S: Eh, moment.
(Eh, okamžik.)
... (šla to zkontrolovat do počítače)
S: Alors, c´est notre faute. On doit l´envoyer a Neuchatel pour le reparer.
(Takže, je to naše chyba. Musíme ho znovu poslat do Neuchatelu, aby to opravili.)
B: D´accord, merci bien.
(Dobrý, děkuji.)

Takže jsem z úřadu odešla naštvaná, protože jsem to byla vyřizovat v polovině srpna. Trvalo jim to déle než obvykle a ještě mi tam udělali chybu. Kdybych si to neprohlédla, tak budu mít průšvih já, protože kdyby to po mě někdo chtěl, tak budu mít národnost na občance a na povolení odlišnou. A Švýcaři se s ničím neserou, jsou poměrně tip-ťop.

No, ale jinak se tu mám fajn. Mlha během odpoledne podlehla slunci, takže jsme se mohli těšit nejen z celkem teplého počasí, ale i slunečních paprsků. Možná Vám se hodím nějakou tu zdejší podzimní krajinku, ale nejprve musím nějakou pěknou vyfotit. No, mějte se fanfárově ;-)

1 komentář:

  1. hahahahehihihi :D hezké :D tyjo, to jim to trvá celkem dlouho! O.O Tak snad už to příště bude v pohodě :) Zee

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!