Výpadek připojení

Moji milí a drazí, kvůli poruchám připojení mého počítače k internetu přes jakýkoli prohlížeč, se moje příspěvky pozdržely. Doufám, že nyní již budu schopná přidávat zážitky pravidelně. O co jste za ten týden přišli? Takže pondělí byl první den naostro, kdy jsem kluky odváděla do školy, neb byl první den školy, nechala si udělat průkazku na vlak, přihlásila se na obci, že jsem tady a že tu hodlám strávit ten rok.


Mimo to jsem také začala s úklidovými pracemi, kterých nebylo moc, takže když se to rozloží do celého týdne, je to vcelku v poklidu. V pondělí vytřu a vyluxuji, v úterý vyžehlím, ve středu umyji koupelny a toalety, ve čtvrtek je na řadě prach a zbytek nevyžehleného prádla a v pátek...ehm...nevím, to jsem ještě nedělala :-D

Protože to byla vcelku delší výluka spojení, mám rozepsané jednotlivé dny ;-)

Pondělí:
První den, bylo to hektické, ale zvládli jsme to. Byl první den školy, ano ty švýcarské chudinky děti musí do školy již v polovině srpna, tak jsme vyrazili celá rodinka včetně mě přede dvěře školy, kdy jsme si posléze přečetli, že mají výjimečně až od devíti. A tak jsme se vrátili domů. Pierre a já jsme jeli do Neuchatelu vyřídit mi slevenku na vlak a vrátili jsme se. Jen tak tak jsem stihla nástup kluků do školy a měla tu možnost se seznámit s maminkami jejich kamarádů a spolužáků. To byste nevěřili, všichni se jmenují podobně. Mám v tom zatím guláš. Jediné, co vím, je, že Maximův (to je ten mladší) kamarád přijde v úterý na oběd a zůstane celé odpoledne a že paní, co mi na víkendovou tour de lac (jízda kolem jezera, cca 105km) půjčí kolo, se jmenuje Sylvie. V pondělí jsem i začala s pracemi, ale Jana (maminka) měla dovolenou, takže to bylo ok. Na všechno jsem se mohla zeptat, ale nemusela, protože mi Míša (předešlá au-pair) všechno krásně vysvětlila. Ani vyřit jsem nemusela, protože jsme si ohříli jídlo z víkendu. Odpoledne jsme jakš takš zvládli. K večeři jsme měli rizoto, ale vy nevíte, co jsme k němu pili. Ve Švýcarsku k francouzskému rizotu jsme pili české víno, Templáře, Irsai Oliver. Bylo moc dobré a byl to moc fajn pocit. Jedli jsme vednku na verandě a sledovali mraky, které byly naprosto neuvěřitelné.


Celé to bylo perfektní, jako dezert jsme měli zmrzlinu, já měla čokoládovou variaci – Carte d´Or hořkou čokoládu a ještě jeden druh čokoládové od Movempicku, ale to již nevím, jaká přesně byla. No, snad usnete ;-) A celý den pro mě skončil o půlnoci, kdy jsem se dostala do postele.


Úterý:
To byl den, kdy mě čekalo odpoledne s Maximem, neměl odpolední vyučování. Trochu jsem se toho bála, ale byl fajn. Zato Yannick trucoval. Nevím, ten kluk je zvláštní, už to s ním začíná trochu mlátit. Je mu deset, ale nemůže se soustředit, je líný, nechce dělat úkoly a tak.... Nejraději by hrál na počítači a na Nintendu. (Znalci mě omluví, nemám tušení, jak se to píše :-D) Asi puberta... Kažodpádně když byl Yannick ve školy, bylo s Maximem všechno v pořádku. Pak se vrátil trucoval, poňoukal Maxima, a tak to bylo takové nijaké a dost nepříjemné, alespoň pro mě. Nakonec jsme to zvládli a dočkali se Janina příchodů. Poté jsme se vydali na koupačku k jezeru. Večeři tentokrát uvařil Pierre, který šel poté na soborový zpěv. V úterý jsem poprvé měla PRAVÝ francouzský kisch. Řeknu vám, lepší jsem neměla, kam se hrabe La Tartelette z Plzně. Pro ty, co neví. Kisch je slaný nebo sladký koláč. Většinou slaný. My měli s vajíčkem a nějakou klobásou. Večer byl poklidný, pomohla jsem Janě zavařit rajčata. Nechala jsem je spařit a zchladit. A šla jsem na kutě.

Mám na to čas, tak si s žehlením hraji, ale ta žehlička - to je pekelný stroj!
Středa:
Den, kdy mají děti odpoledne volno. Ano, po dopoledním vyučování následuje odpoledne plné kroužků. Je ale první týden školy, a tak kroužky ještě nejsou, kromě plachtění. Takže jsem vymýšlela plány, co a jak, ale nakonec bylo všechno jinak. Jana odpoledne jela za kamarádkou, která má farmu s černými prasátky a kluci chtěli jet s ní. Tedy nejprve Yannick, ale pak chtěl i Maxim, tak jeli oba a já měla odpoledne pro sebe. Hodila jsem na sebe pár hadříků, hlavně plavky a vydala jsem se na pláž. Bylo to super, zaplavala jsem si, vyhřála jsem se, projela pár slovíček a nakonec jela i na malý výlet. Yannick měl totiž kurz plachtění (sám na lodi), takže mě nabrali u vody a jeli jsme do vedlejší vesnice St. Aubin, kde je krásná marina. Jen ta voda byla taková, mno, v Gorgier je lepší. Pierre s Maximem vzali i kajak, takže jsem s nimi jela za Yannickem na jezero. Učili se zrovna zvedat položenou loď na bok. Fakt makačka. Byl tam on, jeho trenér a dvě slečny, zajímavá skupinka. Po skončení kurzu nastala debata, co budeme mít k večeři, přeci jen už bylo osm nebo čtvrt na devět. Kluci chtěli pizzu a já nevím, co. Jana byla proti, ale pro tentokrát byla přehlasována a šli jsme na pizzu. Bylo hodně plno v restauraci, a tak jsme museli déle čekat. Kluci šli k vodě, já za nimi a dokonce jsem si s Yannickem zahrála šachy, takové ty velké zahradní. Byla to sranda, neboť jsem tu hru Yannickovi vysvětlovala, ve francouzštině, síla! Jinak pizza byla perfektní a do postele jsem pak padla jak zabitá.

Čtvrtek:
Možná jsem vám již říkala, že je z naší verandy vidět za jasného počasí Mt. Blanc, tak tady máte jeho fotku ;o)


Byl trochu opar, ale i tak je tam ta bílá špička vidět. Ve čtvrtek jsem měla trochu volněji, co se týče mé práce, zato jsem řešila problémy s připojením, které jsem bohužel nevyřešila. Večer jsme šli na piknik na nejhezčí pláž u jezera, oblázkovou. Bylo to fajn, byl tam i písek, žádné bahno, prostě libovka. Byla to akce lidí od Pierra z práce, takže mě představil, já pak seděla u dětí a jeden "pán" (no, on to byl spíš mlaďoch kolem třicítky) mi nosil neustálě nějaké grilované maso - klobásu bílou, tmavou, kuře na kari, jehněčí atd. Měla jsem se jako v pohádce!

Pátek:
To byl den, kdy jsem pekla. Ano, první týden a hned jsem do toho skočila po hlavě. Dělala jsem cookies podle receptu od Ádi (kdybys to četla, díky moc, měly úspěch). Na to, že jsem je pekla poprvé, tak se podařily. Pro děti byly ozdobené dortovými hvězdičkami a pro dospělé na nich byly brusinky. U Yannicka jsem s nimi uspěla, Maxim ohrnoval nos, ale jinak je všichni ostatní chválili, což mi udělalo radost. V pátek se toho moc nestalo, přišel architekt nebo či jiný vědátor, který přišel zkolaudovat dům. Ano, čtete dobře, oni tu rok a půl bydlí a ještě jim nebyli schopní zkolaudovat dům. Hrůza!


Večer jsme se připravovali na víkendovou akci - Tour de Lac, ale o té až příště. Mějte se krásně a zůstaňte mi věrni, případně mi tu nechtě vzkaz, budu ráda! ;o)

2 komentáře:

  1. Jůůůůůůůůůů, to zní hezky :) hned bych vypadla.. a tak zítra vypadnu do města na zkoušky.. haha huráhej. mno, aspoň to konečně budu mít za sebou :) Čekám na další zprávy... :) a cookiesky vypadaj fakt moc pěkně ;) Pozdravuj a užívej si (a případně jim dej za uši :D) Zee

    OdpovědětVymazat
  2. Ten pohled na Mt Blanc - kráááása:) No celkově to zní jako pohádka. Při pohledu na cookies jsem si vzpomněla na cheescake (a náš cheescake day:D). Dala bych si:D Ivie

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!