na velikosti záleží

Vím, že ohrané klišé zní poněkud jinak, ale to je jedno, neboť tohle je můj blog a já jsem tu pánem :-D Abychom se dostali k jádru věci, byla jsem v neděli na houbách, no, jako v lese. Před mým odjezdem naposledy, zahledět se do listí a hledat ty malé potvůrky, které nikdy nejsou dost velké...



Pravdou je, že co se týče hub, je to s tou velikostí dosti ošemetné. Ty největší jsou totiž  většinou červivé a to skrz na skrz a kdo by to jedl, že?! Nikdo! Takže nám nezbude, než doufat, že tu velikou houbu co odkrajujeme od země ještě žádný červík neobjevil, tedy jsme pro ni první a zároveň poslední.

Průšvih je to, že houby matou tělem, nalákají si vás blízko, jakoby mohly ovlivnit, na koho narazí. Ale pak vás okouzlí, uchvátí a dostáváte se do tranzu, aniž byste je pozřeli. Na druhou stranu, jedlé jsou všechny houby, jen některé jen jednou, třeba jako tato...


Tu už ale někdo ochutnal, ale co říkáte na tuhle...


Ta přímo volá po nějaké pohádkové babičce či čarodějnici. Ale copak je dneska mezi sebou máme? Naše babičky jsou sice kouzelnice v kuchyni (tedy alespoň ty moje), ale nazývat je čarodějnicemi by bylo přeci jen trochu moc. Ale našla jsem i zástupce jiné než české pohádky, vzpomínáte na dědečka Hříbečka?


Dnešní článek je spíž atlasem hub nebo pozvánkou do lesa, ale omluvte mě, je přeci jen pokročilá noční hodina. Slibuji, že zítra to se mnou bude lepší. Dobrou noc!

1 komentář:

  1. já si myslim, že rčení "na velikosti záleží" platí nejen u hub ;) Stáňa ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!