vypočítavá víla

Tak to je hláška z dnešní hodiny francouzské stylistiky. Věta: Elle vit de ses charmes. V doslovném překladu, žije ze svých půvabů. No a co z toho studenti udělali, aby to šlo do pusy i v češtině? Vypočítavá víla! No, řekněte sami, jestli to není pěkné. Na tento předmět máme tu profesorku, která nás učila o hovně. Je to geniální osoba, sečtělá a přes svůj věk velice moderní. Třeba další věta...je ne le predrai pas en auto-stop pour il est tres antipathique...v překladu, že bych ho nevzala, kdyby stopoval, neboť je nesympatický...a co z toho vzniklo doopravdy? Dvě věty, z nichž jedna patří chlapci a druhá dívce...Tomu bych na silnici nezastavila. O tu bych si kolo neopřela. Tak trocha pobavení při francouzštině pro začátek je za námi ;o)

Ale já chodím i na angličtinu a i tentokrát mám jednu perličku z britskoamerických reálií...Každý národ má svou přací formuli k jídlu. Češi: Dobrou chuť! Francouzi: Bon appétit! A Britové? Never mind! :-D :-D :-D



No, ale i my Češi umíme perlit. Třeba dneska jsem s telefonem u ucha vypadla z bytu, abych otevřela kamarádce a co se nestalo, zabouchla jsem si dveře s klíčema uvnitř! Oblečená hodně podomácku, bylo mi řečeno jako hokejstka. No, prostě sranda, co teď? Zatlačila jsem na dveře v místě kliky a naštěstí starý vyviklaný zámek povolil a pustil nás dovnitř, ale teda moment překvapení se povedl! :o)

A už jste se někdy zamysleli, co si musí myslet lidi okolo, co vás poslouchají? Mě poslední dobou častokrát, protože i když se člověk baví o normální nevinné věci, nakonec z toho může vyjít pěkná prasárna. Třeba, když jsme se bavily s holkama o těhotenských testech, že si je dělají preventivně. V tu chvíli přišel do pokoje chlap. Jé, holky, o čem se bavíte,...odpověď: Jak často si to děláš? Hodil zpátečku, aniž by tušil, že nešlo o nic nekalého :-D Nebo dneska banán díky své velikosti nazvaný macek. A to ještě ve spojení, já chodím k Větnamcovi a ten má vždycky pěknýho macka! :-D Není nad krásu českého jazyka...

"Člověk, který přichází s novou myšlenkou, je blázen do té doby, než jeho myšlenka zvítězí." Mark Twain, tedy nebojme se a jděme s kůží na trh, jednou zvítězit musíme ;o)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář, pokud byste měli jakýkoli dotaz, napište na barakara@email.cz nebo do zpráv na FB. Krásný den!